علیخانی با اشاره به مشکلات اقتصادی که امکان اجرای قانون را نمی‌دهند، گفت: در موقعیت‌هایی امکان اجرای قانون نیست.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح نقش مشکلات مالی در افزایش آلودگی هوای پایتخت گفت: متأسفانه برخی دوستان مصاحبه من با یکی از خبرگزاری‌ها را به گونه‌ای تحریف کردند که گویا من قشر ضعیف جامعه را عامل آلودگی هوای پایتخت می‌دانم که این برداشت غلط است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: بسیاری از شهروندان به دلیل مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی این توانایی را ندارند که وسیله نقلیه اعم از موتور و ماشین خود را تعویض و مدل‌های جدید خریداری کنند و متاسفانه روزانه پخش تصاویر از توقیف وسایل نقلیه اقشار ضعیف و کم‌درآمد موجب بروز حواشی برای مدیریت کلان می‌شود.

علیخانی ادامه داد: تصور کنید از ۳ میلیون موتورسیکلت پایتخت تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه آن توقیف شود؛ این توقیف می‌تواند مشکلات معیشتی را افزایش دهد و هرگاه از مردم عادی نیز سؤال کنیم، همواره حق را به موتورسیکلت‌سوارها می‌دهند، زیرا شرایط اقتصادی امروز حاکم بر جامعه شرایط سختی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: من هیچ‌گاه نگفتم فقرا و اقشار ضعیف جامعه عامل آلودگی هوا هستند، زیرا تنگدستی مردم است که نمی‌گذارد آن‌ها خودرو و موتورسیکلت نو بخرند.

علیخانی با تأکید بر این که در قانون آمده است خودرو و موتورسیکلت‌های دودزا توقیف شوند، گفت: باید دید در این شرایط اقتصادی آیا توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های دودزا اقدام درستی است یا خیر؟ اگر توقیف کنند من می‌گویم کار درستی نیست، زیرا شرایط اقتصادی را برای اقشار ضعیف جامعه سخت‌تر می‌کند.

او با تأکید بر این که قانون درست است و مشکلات اقتصادی امکان اجرای قانون را نمی‌دهد، افزود: در موقعیت‌هایی امکان اجرای قانون نیست.

کد خبر 473841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha