الکتروتراپی یکی از روش‌های درمانی در فیزیوتراپی است که در درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و مشکلات سیستم اسکلتی ـ عضلانی به کار می‌رود. 

الکتروتراپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، همایون آبایی، فیزیوتراپیست، بیان کرد: در دستگاه‌های الکتروتراپی از امواج صوتی، امواج الکترومغناطیسی و جریان الکتریکی برای تحریک اعصاب و عضلات و کمک به درمان مشکلات بیماران استفاده می‌شود.

وی گفت: الکتروتراپی شاخه‌ای از رشته فیزیوتراپی است که در درمان برخی از بیماری‌ها موثر است. این بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی عضلانی، کاهش درد، التهاب و ترمیم زخم‌ها، تقویت عضلات و کمک به درمان نارسایی‌هایی مانند بی‌اختیاری ادرار و مدفوع است. همچنین کاربرد الکتروتراپی را به صورت علمی و آکادمیک در زمینه زیبایی و لاغری عنوان کرد که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

این فیزیوتراپیست بر نقش الکتروتراپی در کاهش درد بیماران تاکید کرد و افزود: کمک به کاهش درد، التهاب و ترمیم ضایعات در بیماران و همچنین کمک به روند بهبود بیماران بستری و ترخیص سریع‌تر بیماران و به دنبال آن کاهش هزینه‌های درمانی از کاربردهای این شاخه از علم فیزیوتراپی است. 

کد خبر 473832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha