مرزبانان انگلیس چهار قایق را با ۴۹ مهاجری که سعی در رسیدن به سواحل انگلستان در کانال انگلیس مانش را داشتند، دستگیر کردند که در میان آنها چند پناهجوی ایرانی هم هست

پناهنده مانش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، براساس اطلاعات روزنامه دیلی میرور، سرویس مرزی انگلیس گزارش‌هایی مبنی بر تلاش غیرقانونی برای عبور از این تنگه را در حدود ساعت ۰۱.۳۰ به وقت محلی دریافت کردند و به سرعت عازم محل حادثه شدند. همه بازداشت شدگان، از جمله چند شهروند ایران، عراق و افغانستان، به سرویس مهاجرت انگلیس منتقل شدند.

علاوه بر این، این روزنامه گزارش می‌دهد که مقامات فرانسه ۱۴ نفر دیگر را که به همراه این گروه ۴۹ نفره نیز به انگلیس فرستاده شده بودند نجات دادند، آنها در عبور از این تنگه مشکل داشتند.

مهاجران غیرقانونی غالباً به دنبال هر فرصتی برای عبور از کانال انگلیسی مانش هستند، جایی که توسط برنامه اجتماعی خاص انگلستان، امکان دریافت پناهندگی و مزایای مالی را دارند.

به نقل از دیلی میل، در ژانویه حدود ۱.۷ هزار پناهجو به انگلیس رسیدند، تعداد قابل توجهی از این افراد جان خود را برای رسیدن به انگلستان به خطر انداختند. از سوی دیگر، وزارت کشور انگلیس میلیون ها پوند برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی هزینه می‌کند.

  • عکس مربوط به این خبر نیست
کد خبر 473595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha