امام‌جمعه موقت تهران گفت: اگر کسانی بخواهند قراردادی استعماری را با جوسازی بر کشور تحمیل کنند ابتدا باید حوزه‌های علمیه در برابر این اقدام بایستند.

احمد خاتمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه پنجم دی ماه در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: هدف از تشکیل حکومت اسلامی و حوزه های علمیه به صحنه آوردن ارزشها و صاف کردن جاده بهشت و پر دست اندازکردن جاده جهنم برای مردم است و در این کشور دین با عنایت خداوند و تلاش بسیار سخت به صحنه آمد در حالی که پیش از این کاملا منزوی بود و شاه این کشور نوکر بهاییها، آمریکایی ها و انگلیس بود اما امروز پرچم اسلام در کشور برافراشته است.

وی در پاسخ به این سوال که پس از به صحنه آمدن دین در این کشور چه وظیفه ای داریم ادامه داد: همه مراجع فرموده‌اند که تضعیف نظام اسلامی حرام است و از سوی دیگر پشتیبانی از این نظام دلایل عقلی دارد اما برای حمایت از این نظام به دو عنصر بصیرت و بصیرت افزایی به عنوان ستون فقرات نظام نیاز داریم.

امام جمعه موقت تهران هدف دشمنان را سرنگونی نظام عنوان کرد و گفت: تمام تلاشهای۴۰ سال گذشته دشمنان از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، فتنه سال ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات سال ۹۶ و آبان گذشته همه در راستای براندازی نظام اسلامی بود اما در همه اینها شکست خوردند و پس از این هم شکست خواهند خورد.

خاتمی تضعیف مبانی دینی و حذف تدین نسل جوان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را یکی از ابزارهای براندازی نظام توسط دشمن دانست و افزود: گسترش فساد در کشور به ویژه میان جوانان، راه دیگر سرنگونی نظام در عرصه فضای مجازی و غیرمجازی است و هدف دشمن از این برنامه اندلسی کردن کشور است چون  بدحجابی ها در حقیقت موجب پیاده شدن اهداف دشمن می شود و هدف از گسترش بدحجابی، شل حجابی و گسترش فساد سرنگونی کشور است.

امام جمعه موقت تهران گفت: در هر شلوغی که در کشور روی می دهد دستگاه های لجن پراکنی دشمن به دنبال القای فروپاشی نظام هستند اما نظام سیاسی که با آتش زدن چند بانک و پمپ بنزین از بین برود اصلا اسلامی نیست بلکه این همان نوع نظامی است که اروپایی ها انتظار آن را دارند و  نظام اسلامی شجره طبیه و تنومندی است که به این سادگی ها آسیب نخواهد دید.

وی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را تنها مربوط به مسایل شخصی ندانست و گفت: مساله حکومت بالاترین عرصه امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حکومت انحرافی دیده شد همه وظیفه دارند نسبت به آن امر به معروف و نهی از منکر کنند.

او  اضافه کرد: اگر کسانی بخواهند قراردادی استعماری را با جوسازی بر کشور تحمیل کنند ابتدا باید حوزه های علمیه در برابر این اقدام بایستند چون نباید راه سلطه بر نظام اسلامی را باز کرد و اطلاعاتی مبنی بر این که از کشور از کجا درآمد کسب می کند و در کجا هزینه می کند نباید در اختیار دشمنان قرار گیرد بلکه باید محکم به دهان دشمنان زد و گفت فضولی موقوف.

کد خبر 473567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha