مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

معاون آموزش سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به دلیل کم بودن تعداد کودکان کار در استان، این کودکان با همکاری بهزیستی آموزش داده می‌شوند.

کودکان کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرحناز فتحی اظهار کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های مهم و راهبردی حوزه سوادآموزی است که در این راستا، شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای زنجان برازنده نیست که حتی یک بیسواد داشته باشد و اولویت در برنامه‌ریزی‌ها، افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله را شامل می‌شود که خوشبختانه با اقدامات چند سال گذشته، مبادی ورودی بی‌سوادی در این استان بسته شده است و در این ارتباط زنجان جزو استان‌های اول و دوم قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف حوزه سوادآموزی در خصوص آموزش بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، افزود: آموزش بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله (کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست و معلول)، ایجاد مرکز یادگیری محلی، آموزش مهارت‌های اساسی حقوق شهروندی و مهارت‌های فردی و اجتماعی و اجرای طرح "حلقه‌های کتاب و کتابخوانی" برای سوادآموزانی که دوره سوادآموزی را گذرانده‌اند، از جمله برنامه‌ها است و از آنجایی که در استان زنجان تعداد کودکان کار کم است، با همکاری بهزیستی این کودکان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

فتحی تصریح کرد: اجرای طرح "خواندن با خانواده" برای سوادآموزان دوره سوادآموزی و تحکیم به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و برگزاری دوره‌های ارتقای توانمندی کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی استان و ارائه آموزش‌های ICDL (مهارت کار با رایانه) و طرح نماز کلید بهشت در راستای تقویت ساحت اعتقادی و دینی سند تحول بنیادین از دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه معاونت سوادآموزی است.

معاون آموزش سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، خاطرنشان کرد: سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال متناسب با فرآیندهای تعریف شده برای گروه‌های هدف برگزار می‌شود و در این میان راه‌اندازی مراکز یادگیری در راستای تحقق شعار آموزش برای همه گامی است که یونسکو در کاربردی کردن آموزش و بزرگسالان و ترویج یادگیری گام برداشته است.

کد خبر 473492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha