معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سلامت و امنیت غذایی را از مهمترین ارکان یک جامعه سالم دانست و گفت: این معاونت برای تامین این مقوله از همه ظرفیت‌ها و توان خود استفاده می‌کند.

خوراکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر قباد محمدی در جلسه تقدیر از مسئولان فنی نظارت بر مواد غذایی استان کرمانشاه در سرسرای جلسات معاونت غذا و دارو افزود:‌ مسئولان  فنی نمایندگان وزارت بهداشت در صنایع غذایی هستند که کار اصلی نظارت در این حوزه را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: مواد خوراکی که مسوول فنی وظیفه نظارت بر آن را دارد به دست مردم می‌رسد و مردم می‌توانند با وجود مسئول فنی در مراکز تولید با خیال آسوده از آن مصرف کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: مسأله غذا یک موضوع بسیار حساس و راهبردی است و اگر زنجیره تولید و توزیع مواد غذایی به خوبی مراقبت شود می‌توان جامعه‌ای سالم تر داشت.

دکتر شهریار مستوفی افزود: حدود ۳۰تا ۳۵ درصد محصولات غذایی در مرحله تولید تا توزیع هدر می‌رود در حالی که حدود ۲ میلیارد نفر در دنیا دچار سوء تغذیه پنهان هستند.

در ادامه این نشست از مسئولان فنی برتر کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید مواد خوراکی و کارشناسان غذا و دارو شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها تقدیر شد.

کد خبر 473284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha