یک مقام مسئول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تایید کرد و گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

جنگنده

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام مسئول در استانداری اردبیل با بیان این خبر گفت: اخبار مربوط به این حادثه پس از بررسی موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بالگردهای جمعیت هلال احمر و اورژانس اردبیل هم‌اکنون در حال گشت زنی در منطقه برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان هواپیما هستند.

دکتر مجید محمدغریبانی، رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل هم گفت که هنوز اثری از هواپیما مشاهده نشده است.

گفته می‌شود این هواپیما که احتمالا نظامی بوده در قله سبلان سقوط کرده است.

  • هواپیمای سقوط کرده در اردبیل مسافری نیست

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ سانحه هوایی در استان اردبیل در حوزه مسافری رخ نداده است و گفته می‌شود احتمالا این هواپیما نظامی بوده است.

  • شهادت خلبان نیروی هوایی در سقوط تایید شد

کن نیوز نیز نوشت: ساعتی پیش میگ ۲۹ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متعلق پایگاه دوم شکاری تبریز در نزدیکی کوه سبلان اردبیل سقوط کرد. نیروهای امدادی به‌سرعت به محل سانحه اعزام شدند و مکان دقیق سقوط توسط هلیکوپتر شناسایی شد.

متاسفانه در این سانحه خلبان پرواز سرهنگ دوم خلبان رحمانی طی پرواز FCF (تست هواپیمای تازه اورهال شده) به فیض شهادت نائل شد به شهادت رسیده است.

  • ارتش: تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده ادامه دارد

روابط عمومی ارتش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ -۲۹ در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد. این جنگنده ساعاتی پیش در حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.

خلبان این جنگنده سرهنگ محمدرضا رحمانی از خلبانان مجرب  نیروی هوایی بوده است. با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

 تصاویری از دود حاصل از محل سانحه جنگنده نیرو هوایی که توسط شاهدان عینی ثبت شده است.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 473237

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha