سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت که طی ۶ روز گذشته و همراه با افزایش آلودگی هوا، ۱۳ هزار و ۹۳۱ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا ۳ دی اظهار کرد: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهرهای اصفهان، البرز، تهران، مرکزی، قزوین، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و یزد ۱۳ هزار و ۹۳۱ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۸۵۴۷ نفر بیماران قلبی و ۵۳۸۴ نفر بیماران تنفسی بودند.

خالدی با بیان این‌که تهران رکوددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، ادامه داد: ۶۸۵۲ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۴۲۱۹ نفر بیمار قلبی و ۲۶۳۳ نفر بیمار تنفسی بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان ۱۸۵۸، آذربایجان غربی ۱۳۶۷ و آذربایجان شرقی ۱۲۵۳ نفر بوده است.

کد خبر 473235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha