مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: ۴ گروه پایش این اداره کل که از چند روز قبل در مناطق آلاینده استان مستقر شده بودند تا ۳ روز آینده همچنان در این مناطق حضور خواهند داشت.

یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نیره پورملایی گفت: این تیم‌ها در ۴ منطقه مهریز، میبد، اردکان و اشکذر، ‌ استان یزد مستقر شده‌اند و تاکنون با اعلام این گروه‌ها چهار واحد کاشی، یک واحد سنگ بری و واحدهای ماسه و شن در میبد تعطیل شده‌اند و در مناطق دیگر هم یک واحد فولادی، تعطیل و سه واحد دیگر هم طرفیت خود را نصف کردند.

وی در مورد عدم تعطیلی مدارس مناطق آلوده و مخصوصاً میبد هم گفت: شاخص آلودگی هوا تا ۱۵۰ منجر به تعطیلی مدارس نمی‌شود و در صورت افزایش و تداوم آن باید کارگروه کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم‌گیری کند.

پورملایی بیان کرد: بلافاصله بعد از آلوده شدن هوا همه منتقدان به سراغ محیط زیست می‌روند در حالیکه تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و ادارت باید توسط این کارگروه اعلام شود و محیط زیست هم یکی از اعضای این کارگروه هست.

آلودگی هوای برخی مناطق استان و از جمله مناطق شمالی و بویژه شهر میبد منجر به نگرانی شهروندان و بخصوص والدین دانش آموزان شده است.

کد خبر 472924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha