رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و احضار عامل انتشار گزارش کمیته ارزیابی یکی از سازمان‌های خصوصی استان هرمزگان به علت نشر اکاذیب خبر داد.  

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری چهارشنبه ۴ دی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی‌مراجعه نماینده حقوقی یک سازمان خصوصی و طرح شکایت با عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.  

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد حسادت و نارضایتی تعدادی از کارکنان به نتیجه کمیته ارزیابی موجب بروز بحث‌های سلیقه‌ای و دلخوری‌های شخصی شده و موضوع شکایت به بازرسی استان و کشور برای تغییر نتیجه طرح شده که جلسه توجیهی مدیران و حراست برای رفع ابهامات و دلایل تخصصی کمیته ارزیابی، کمکی به حل این موضوع نکرده و سرانجام تصویر گزارش کمیته ارزیابی در فضای مجازی به همراه مطالبی انحرافی در قالب تیتر فرضی و تعدادی سوال منتشر شده است.  

این مسئول انتظامی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات و اقدامات فنی، تعدادی مظنون و افراد مطلع را به پلیس فتا احضار که با تحلیل سرنخ‌ها و دلایل دیجیتال حاصله، متهم اصلی شناسایی و به بزه انتسابی اقرار کرد.  

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم، انگیزه خود را از این اقدام، مبارزه با فساد اداری با حربه عکس‌برداری با دوربین و ایجاد شبهات و اقدام به انتشار عکس مربوطه در صفحه اینستاگرام خصوصی عنوان کرد.  

افتخاری تصریح کرد: ذهن‌های ناپخته با تفسیر اشتباه از حق خواهی به صورت عمدی یا سهوی به جای انتخاب ساز و کار قانونی متأسفانه از طریق فضای مجازی به بهانه عدالت خواهی اقدام به نشر نظرات سلیقه‌ای و احساسی می‌کنند که موجب ایجاد جو بی‌اعتمادی در سازمان‌ها و جامعه می‌شود.  

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به این‌که آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس است به عموم شهروندان توصیه کرد به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www. cyberpolice. ir مراجعه کنند.  

کد خبر 473206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha