شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان از دستگیری فردی به اتهام تهدید و آزار اینستاگرامی نامزد سابقش در بندرعباس خبر داد.

اینستاگرام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سرگرد احسان بهمنی افزود: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد از دو ماه پیش با ارسال تصاویر شخصی و خصوصی در اینستاگرام، توسط فردی ناشناس مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته است.  در تحقیقات فنی و بررسی‌های انجام شده سرانجام مالک سیم‌کارت و مشخصات گوشی متهم شناسایی شد.

فرد شاکی اظهار کرد: این شخص نامزد سابقش است که به دلیل بدگمانی‌های آزاردهنده و بی‌اعتمادی، ضمن هماهنگی با خانواده‌اش، رابطه با فرد یاد شده را قطع کرده است. کارشناسان پلیس فتا پس از هماهنگی با معاون دادستان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، به دستگیری متهم و جمع‌آوری تجهیزات دیجیتال وی اقدام کردند که با توجه به دلایل آشکار، متهم به جرم خود اعتراف و اظهار پشیمانی کرد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: متهم مدعی شد، شاکیه در زمان نامزدی به وی وفادار نبوده و انگیزه‌اش برای شکل‌گیری این رابطه، خریدهای مکرر و سوء استفاده مالی بوده که به همین دلیل پس از پایان رابطه نامزدی، به هدف انتقام‌جویی دست به این عمل مجرمانه زده است.  

پس از مواجهه حضوری خانواده متهم و شاکیه، سرانجام ضمن گرفتن تعهد وپاک‌سازی تصاویر شخصی شاکیه بر روی گوشی و لپ‌تاپ متهم و همچنین جبران خسارت‌ها، شاکی رضایت کتبی خود را اعلام کرد و پرونده برای تصمیم نهایی به دادسرا ارسال شد.

وی افزود: هر سال پرونده‌های زیادی با موضوع تهدید و اخاذی خواستگار یا نامزد سابق به پلیس فتا می‌رسد.  از نکات قابل تأمل در این پرونده‌ها می‌توان به روابط دوستی طرفین قبل از خواستگاری یا نامزدی، رد و بدل شدن عکس‌های خصوصی و نداشتن آگاهی برای انجام مشاوره با کارشناسان خانواده برای انتخاب درست و عقلانی شریک زندگی اشاره کرد.

کد خبر 587555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha