مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی این استان علاوه بر اعمال قانون خودروهای آلاینده و دودزا از تردد آنها جلوگیری کرده و راننده را مکلف به رفع نقص فنی خودرو می‌کند.

دودزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی فکری  بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس راهور دنبال می‌کند برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده است حتی در زمانی که هوای همدان آلوده نباشد.  

وی اضافه کرد: در این زمینه عوامل پلیس راهور بررسی وضعیت معاینه فنی خودروها را در دستور کار دارد و طرح‌هایی با هدف برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی اجرا می‌کند.  

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: همچنین زمانی که رانندگان خودروها برای تعویض پلاک به پلیس راهور مراجعه می‌کنند یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک، داشتن معاینه فنی خودرو است.  

سرهنگ فکری ادامه داد: طرح‌های پلیس به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اجرا شده اما در صورت قرار گرفتن وضعیت کیفی هوا در شرایط اضطرار یا بحرانی، به طور حتم تصمیم‌های اتخاذ شده در کارگروه کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شود.  

وی اظهار کرد: طبق قانون رانندگان وسایل نقلیه دارای نقص فنی ۴۵ هزار تومان جریمه و پلاک وسیله نقلیه آنها فک شده و به جای آن پلاک تعمیری بر روی آنها نصب و راننده ملزم به تعمیر خودرو و مراجعه برای دریافت پلاک اصلی می‌شود.  

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان درباره معاینه فنی خودرو بیان کرد: هنگام دریافت معاینه فنی کارشناس حاضر در محل سلامت خودرو از منظر فنی و موتوری ترمز، میزان آلودگی، چراغ، زاویه نور، لاستیک‌ها و دیگر موارد مورد نیاز را کنترل می‌کند.  

سرهنگ فکری تاکید کرد: چنانچه وسیله نقلیه دارای معاینه فنی دارای نقص فنی باشد با شرکتی که اقدام به صدور معاینه فنی برای این خودرو کرده برخورد شده و برای آن شرکت پرونده تشکیل داده و به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.  

وی با بیان این‌که زد و بندی در صدور برگ معاینه فنی در همدان شاهد نبودیم، افزود: در صورت دریافت گزارش تخلف و تایید صحت این موضوع، با خاطیان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  

کد خبر 473189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha