چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز چهارشنبه ۴ دی ماه، گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۴ دی ماه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تشدید آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را به دنبال دارد همچنین به سبب وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

مجله چهار گوشه ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که از بعد از ظهر امروز ۴ دی ماه، سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود، گفت: در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: فردا ۵ دی، فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و در استان‌های قزوین، البرز، تهران  را  نیز در برمی‌گیرد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی کشور بارش همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این روز شدت بارش در غرب آذربایجان غربی، غرب لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان است، گفت: روز جمعه ۶ دی ماه با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و مناطقی از جنوب غرب کشور نیز بارش پراکنده گاهی با وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز نیز در شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز شنبه ۷ دی ماه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در غرب خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش با شدت بیشتر و گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل شمالی کشور بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما در این مناطق رخ  می‌دهد، گفت: طی روز یکشنبه ۸ دی ماه فعالیت سامانه بارشی بیشتر به نیمه شرقی کشور معطوف می‌شود و در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و بارش باران همراه با وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه نیز نیمه ابری و در بعضی ساعات بارش پراکنده همراه با وزش باد با  حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 473151
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha