کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دو روز آینده همچنان انباشت آلایندگی در هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی وجود دارد، گفت: در این مدت شاهد کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل همراه با وزش بادهای شدید گرم جنوبی خواهیم بود.

آلودگی هوا همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه با بیان این مطلب افزود: فردا چهارشنبه ۴ دی ماه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند با گرد و غبار همراه باشد.

وی اظهار داشت: اواخر وقت چهارشنبه، سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و پنجشنبه و جمعه بارندگی در شمال غرب و غرب همراه با کاهش دما و برای بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی سبب بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق جنوبی رعد و برق و در ارتفاعات برف خواهد بود.

وی ادامه داد: شنبه در زاگرس مرکزی در ارتفاعات خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش باران خواهیم داشت که بر روی ارتفاعات به شکل برف خواهد بود، همچنین بر روی شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و غربی نیز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه اظهار داشت: با شمالی شدن جریانات هوا بر روی دریای خزر برای سواحل شمالی بارش باران و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز و فردا همچنان غبارآلود است و پنجشنبه غبار محلی خواهد داشت، بعدازظهر پنجشبه افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در تهران آغاز می‌شود که با وزش باد همراه خواهد بود. جمعه آسمان پایتخت غبار صبحگاهی و بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت، از پنجشنبه تا شنبه در پایتخت شاهد بارش پراکنده و کاهش نسبی دما خواهیم بود.

وی افزود: کمینه دمای امروز تهران ۴ درجه بالای صفر بود و بیشنه دمای امروز پایتخت به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد که تا شنبه حدود دو درجه نوسان دما دارد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۹ درجه زیر صفر، همدان ۷ درجه زیر صفر، ارومیه ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 472774
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha