شهردار بیرجند از اختصاص یک میلیارد تومان برای زیباسازی شهر در آستانه نوروز ۹۹ خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای استقبال از بهار هزینه شد.

زیباسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند استان خراسان جنوبی محمدعلی جاوید در اولین نشست استقبال از بهار که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری برگزار شد، افزود: به‌طور مشخص برای استقبال از بهار باید در ۲ حوزه فرهنگی و زیباسازی کار شود و ازآنجاکه در بحث فرهنگی متولی آن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است می‌بایست بسته فرهنگی شامل تبلیغات، بیلبوردها، نقاشی‌های دیواری و جشن‌های مرتبط و ظرفیت فضای مجازی تهیه و به این کمیته ارائه شود.

وی گفت: مباحث زیباسازی نیز شامل گل‌کاری، نورپردازی و المان‌های سطح شهر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با تعیین مکان‌ها و اطلاعات تکمیلی به کمیته تحویل شود.

شهردار بیرجند با تأکید بر توجه به معابر اصلی اضافه کرد: ظرفیت بسیار خوبی که در این شهر وجود دارد اما کمتر مورداستفاده قرارگرفته، درختان کاج در سطح شهر است که می‌توان برای زیباسازی آن‌ها در حاشیه بلوارها اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه به تلفیق المان و فضای سبز در اجرای برنامه‌های استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: نظرات شهروندان از برنامه‌های استقبال از بهار ۹۸ مثبت و بهتر از سال‌های قبل ارزیابی و گل‌کاری‌ها و نورپردازی‌ها تأثیر قابل‌توجهی در این ارزیابی داشته است.

ابراهیم تقی زاده افزود: استفاده از ریسه‌ها و جابه‌جایی و جانمایی کارشناسی  شده المان‌ها در نقاط مختلف شهر نیز می‌تواند تأثیر خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به رنگ‌آمیزی برخی سردیس‌ها و تندیس‌ها بیان کرد: با توجه به مراجعه شهروندان به مزار شهدا در آستانه سال نو، زیباسازی آرامستان نیز برای استقبال از بهار لازم و ضروری است.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند نیز گفت: مجموعه فعالیت‌های شهرداری همواره در راستای ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری بوده است.

محمد محمدزاده افزود: اقداماتی که برای ایام نوروز انجام می‌شود شامل کاشت انواع گل‌های فصلی، توسعه فضای سبز، هنرهای شهری و نقاشی دیواری، نورپردازی، آذین‌بندی معابر و میدان‌ها شهری و تبلیغات محیطی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری نیز گفت: گونه‌های گیاهی برای گل‌کاری‌های نوروز ۹۹ مشخص‌شده و کاشت آن‌ها از اوایل اسفند آغاز می‌شود.

 امیر ابراهیم‌زاده ادامه داد: مکان‌هایی را در سطح شهر به‌صورت شاخص تعیین کرده‌ایم که در استقبال از بهار به‌طور ویژه‌کار خواهند شد و ازجمله این مکان‌ها می‌توان به فضای سبز، گل‌کاری و نصب المان لچکی تقاطع بلوار عبادی و پیامبر اعظم (ص)، تقاطع صیاد شیرازی و ارتش، میدان آزادی، لچکی تقاطع انتهای بلوار غدیر و پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد.

وی از اجرای نورپردازی در میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر به‌عنوان برنامه‌های استقبال از بهار این سازمان خبر داد و گفت: در خصوص المان‌ها نیز باید تعداد آن‌ها و هزینه‌ای که مدنظر بوده تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند هم از اجرای نقاشی‌های دیواری درزمینهٔ زیباسازی شهر و استقبال از بهار خبر داد و گفت: نصب پارچه‌های الوان قبل از نوروز به‌صورت گسترده در سطح شهر، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای این ایام و نصب بنر با موضوع استقبال از بهار ازجمله برنامه‌های سازمان است.

 محمدرضا قلاسی بیان  کرد: اصلاح و حذف نواقص نورپردازی‌های سطح شهر و بهسازی و نورپردازی اماکن تاریخی برای نوروز مورد انتظار است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری نیز تعویض یا ترمیم تابلوهای جهت‌نما و پرچم‌های معیوب سطح شهر را ضروری اعلام کرد.

بنابراین گزارش مدیران مناطق دوگانه شهرداری بیرجند نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای رنگ‌آمیزی جداول سطح منطقه، اسامی میدان‌ها و بلوارهایی که نیاز به زیباسازی دارند را عنوان کردند.

بیرجند مرکز خراسان جنوبی نوروز هرسال میزبان شمار زیادی از مسافران و میهمانان نوروزی است.

این استان و مرکز آن با ۶ استان کشور مجاورت دارد و مسیر عبوری به مشهد مقدس است.

کد خبر 473099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha