وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دو کشور همسایه ایران و عمان از گذشته تا به حال روابط بسیار گرمی با هم داشته‌اند، در کنار سلطنت عمان می‌مانیم؛ حکومتی مستحکم و ملتی قدرتمند.»

ظریف عمان

به گزارش همشهری آنلاین محمدجواد ظریف که برای دیدار و گفت و گو با مقامات عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده است، در توییتر نوشت: «دیروز و امروز برای گفت و گو و مشورت با مقام ها عالی رتبه سلطنت عمان در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی، از مسقط دیدن کردم. ایران و عمان دو کشور همسایه‌ هستند که از گذشته تا بحال پیوسته روابط بسیار نزدیک و گرمی با هم دارند. در کنار سلطنت عمان می مانیم. حکومتی مستحکم و ملتی قدرتمند.»  

  • سفر ظریف به عمان

وزیر امورخارجه کشورمان پیش از ظهر دیروز برای دیدار و گفت و گو با مقامات عمان راهی مسقط شد. وی طی در جریان دو دور گفت و گو در خصوص مسائل مختلف با همتای عمانی خود تبادل نظر کرد. وزیر امور خارجه امروز هم با فهد بن محمود معاون پادشاه و سرلشکر النعمانی وزیر دفتر سلطان قابوس دیدار و گفت و گو کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان به همراه «سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که در مسقط حضور دارد، در ضیافت ناهار همتای عمانی خود شرکت کرد. سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه روز یکشنبه با سفر به تهران، ضمن دیدار با محمدجواد ظریف، علی شمخانی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند شرکت کرده بود. 

  • دیدارهای ظریف در عمان

امروز وزیر امور خارجه و وزیر دفتر سلطان قابوس درخصوص توسعه روابط ایران و عمان با یکدیگر گفت‌وگو کردند. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» و سرلشکر «النعمانی» وزیر دفتر سلطان قابوس ظهر امروز سه‌شنبه در مسقط با یکدیگر دیدار کردند.  طرفین در این دیدار، درخصوص توسعه و تعمیق روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

محمدجواد ظریف شب گذشته هم با جمعی از ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم عمان شامگاه دیدار کرد و به تبادل نظر پرداخت. صبح امروز سه‌شنبه هم «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن با وزیر امور خارجه در مسقط دیدار و طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن گفت‌وگو کردند. دور دوم گفت‌وگوهای وزیران امور خارجه ایران و عمان نیز صبح امروز در محل وزارت امور خارجه عمان در مسقط انجام شد. 

کد خبر 473004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha