مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

مدیر کل هواشناسی همدان گفت: میزان ریزش برف و بارش باران در شهر همدان از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه) تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.

بارندگی همدان

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید باقری افزود: بر اساس بررسی آمار فصل پاییز، از ابتدای مهرماه تا پایان آذر، ۱۰۹ میلی‌متر بارش در همدان ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۹ میلی‌متر به ثبت رسیده بود.  

وی اظهار کرد: با این وجود میزان بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت ۱۱ درصد افزایش داشته است.  

باقری عنوان کرد: میانگین بارش بلند مدت همدان در فصل پاییز، ۹۸ میلی‌متر است که بر اساس آمار ثبت شده ۱۱ میلی‌متر رشد را نشان می‌دهد.  

وی بیان کرد: رکورددار بارش‌های فصل پاییز امسال در استان، مربوط به کبودراهنگ است که از اول مهرماه ۱۷۶ میلی‌متر بارش در این شهرستان گزارش شده است که این میزان بارش نسبت به سال قبل ۱۷ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۷۸ درصد افزایش دارد.  

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: در این مدت قهاوند با ۸۷ میلی‌متر کمترین بارش را داشته است که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۲ درصد کاهش داشته است.  

وی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعات آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با پایداری هوا و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.  

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کد خبر 472991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha