همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس سران عرب در دمشق بسر می‌برد با امیر قطر، وزیر امور خارجه کوبا، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و وزیر مشاور در امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی در دیدار با امیر قطر ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری کشورمان به وی بر ضرورت اجرائی شدن موضوعات مورد گفتگو در سفر اخیر نخست وزیر قطر به تهران تاکید کرد و افزود: آقای احمدی نژاد به منظور پیگیری توافق‌ها در خصوص همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمیته‌ای را تعیین کرده است.

امیر قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه رشد روابط دو جانبه اظهارداشت: ما به توسعه روابط میان تهران و دوحه متعهد هستیم.

وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک اقدامات اجرایی در زمینه همه توافق‌های صورت گرفته فراهم شود.

متکی در این دیدار از طرف رئیس جمهور کشورمان از امیر قطر برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد پذیرش وی واقع شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با فیلیپه وزیر امور خارجه کوبا درباره روابط دو جانبه و همکاری دو کشور در منطقه آمریکای لاتین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی تبادل نظر کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره نهایی شدن تاریخ اجلاس وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در تهران در نیمه نخست مرداد سال جاری توافق کردند و مقرر شد کمیته هماهنگی در نیویورک مشورت‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

متکی در ادامه دیدارهایش در حاشیه اجلاس اتحادیه عرب در دمشق با العطیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار درباره آغاز مذاکرات موافقتنامه تجارت آزاد میان ایران و شورای همکاری بحث و تبادل نظر شد. در این دیدارنمایندگان دو طرف برای آغاز گفتگوها معرفی شدند.

متکی همچنین از دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای سفر به تهران برای پیگیری توافق‌های کلی برای آغاز این مذاکرات دعوت بعمل آورد.

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین دیدار خود با وزیر مشاور در امور خارجه هند درباره نشست آینده کشورهای عضو انجمن اقیانوسیه ؛ هند گفتگو کرد.

کد خبر 47297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز