نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، با بندی از این لایحه مخالفت کردند که قرار بود طبق آن معافیت‌ها و بخشودگی‌ها از پرداخت عوارض نسخ شود.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، مواد ۱۰ و ۱۳ باقیمانده از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

ماده ۱۰ با دو تبصره آن با اخطار فرهنگی نماینده تبریز حذف شد. تبصره ۲ این ماده مربوط به صرف هزینه‌های حاصل از یک درصد از مالیات و عوارض بر ارزش افزوده برای مدیریت پسماند و فاضلاب و ارائه خدمات شهری بود که این تبصره را مجلس حذف کرد چون در زمان ارجاع این دو ماده به کمیسیون مشترک برای بررسی بیشتر، تبصره ۲ در آن نبوده است.

همچنین صدر ماده ۱۰ و تبصره یک آن مربوط به تعیین مالیات‌ها شهرداری‌ها و اختصاص آن به بخش‌های مختلف حذف شد تا به صورت مفصل در لایحه مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ماده ۱۳ را با ۱۲۷ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در مجلس حذف کردند. در این ماده آمده بود که قوانین و مقررات مربوط به اعطای تخفیف، معافیت و بخشودگی از پرداخت عوارض، بهای خدمات یا وجوه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استثنای معافیت‌های مقرر در قانون مالیات بر ارزش افزوده نسخ شود. تخفیف، معافیت و بخشودگی‌های تکلیفی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از تامین آن در بودجه سنواتی کشور قابل اجراست.

پیشنهاد حذف این ماده را محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی داد؛ با این استدلال که در این ماده قوانین مختلف بدون اشاره به مواد آن حذف می‌شود که این مغایر با قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات است.

کد خبر 472900
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha