مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از باطل شدن کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث پس از دو مرحله اطلاع‌رسانی و هشدار پیامکی خبر داد.

کارت سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، شهرام رضایی درباره پیامک‌هایی که روزهای اخیر مبنی بر ابطال کارت سوخت در صورت دریافت نکردن بیمه شخص ثالث برای برخی مردم ارسال شده، گفت: قانونی به اسم قانون بیمه اجباری شخص ثالث وجود دارد که در ماده ۴۸ آن، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مربوط را موظف می‌کند کارت هوشمند سوخت برای کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند، صادر نشود.

وی افزود: در این قانون آمده است که ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هر گونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه خودداری کند، همچنین در تبصره آن تأکید شده است بیمه مرکزی و نیروی انتظامی مکلفند اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه مذکور را به صورت برخط در اختیار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار دهند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: به تعدادی از مردم در روزهای اخیر پیامک زده شده مبنی بر اینکه بیمه شخص ثالث ندارید، پس اقدام به گرفتن بیمه شخص ثالث کنید تا کارت سوخت شما باطل نشود. در واقع بین سامانه هوشمند سوخت و بیمه مرکزی ارتباط برقرار شده تا به کسانی که بیمه اجباری شخص ثالث ندارند، اخطار داده شود.

رضایی با بیان اینکه این پیامک‌ها اخطار مرحله اول است، گفت: هنوز زمان دقیقی برای اینکه چه مدت پس از اخطار اول کارت سوخت کسانی که برای گرفتن بیمه شخص ثالث اقدام نکنند می‌سوزد، مشخص نشده است اما مطمئنا یک مرحله اخطار دومی هم خواهیم داشت و بعد کارت هوشمند سوخت باطل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر فردی بیمه شخص ثالث دارد و پیامک اخطار ابطال کارت سوخت برایش ارسال شده، چه کند؟ گفت: این افراد باید به بیمه خود مراجعه و استعلام کنند که آیا بیمه شخص ثالث آنها در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده است یا خیر. اگر در بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث ثبت نشده باشد، آن وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث شناخته می‌شود.

کد خبر 472848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    3 0
    احتمالا خبر بعدی : کارت سوخت افراد عینکی باطل خواهد شد جهت عمل کردن چشمان خود اقدام کنید!!!
  • UA ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام یعنی بیمه تعمین و اشنایان..هندیگر را درک کنید..و گوسفندان
  • احمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 0
    آخه به كسي چه ربطي داره وسيله من بيمه نداره؟چون بيمه نداره بايد كارت سوخت هم نداشته باشم؟آخه تا كي ميخواييد دزدي كنيد به ولاه اون دنيايي هم هست
  • عاطف IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 0
    بخدا این ملت گناه داره. مگه چقدر سوخت میدید که این همه دنگ وفنگ. تو هیچ کجای دنیا این همه دنگ وفنگ نیست