مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به توزیع کافی گازوئیل یورو ۵ و بنزین یورو ۴ در ارومیه گفت: آلودگی هوای ارومیه ارتباطی با نوع سوخت توزیعی در جایگاه‌ها ندارد.

سوخت گازوئیل

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، «احمد مجرد»   افزود: در عرضه گازوئیل یورو ۵ هیچ محدودیتی در ارومیه در استان آذربایجان‌غربی وجود ندارد و سوخت توزیعی در این شهر نیز مطابق استانداردهاست.  

مجرد ضمن تشریح کنترل آلاینده‌های زیست محیطی به کاهش میزان گوگرد در گازوییل توزیع شده از ۷ هزار ppm به پنج ppm اشاره کرد و ادامه داد: نقش کاهش گوگرد در میزان آلاینده‌های زیست‌محیطی بسیار تاثیرگذار است.  

وی ادامه داد: توزیع گازوییل یورو ۵ در سطح منطقه نشان از عمل به تعهدات وزارت نفت در کاهش آلایندگی سوخت‌های فسیلی بوده و گام ارزشمند دیگری در جهت بهبود وضعیت زیست‌محیطی آذربایجان‌غربی به ویژه شهر ارومیه است.  

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه در مرکز و شهرهای شمال استان ۱۲۶ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی فعال به سامانه هوشمند سوخت مجهز است، افزود: از آغاز سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ در ارومیه و شمال استان توزیع شده است.  

وی بیان کرد: همچنین ۷۰ درصد بنزین توزیع شده طی سال جاری در منطقه ارومیه از نوع یورو ۴ بوده است.  

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که بخشی از آلودگی هوای این شهر ناشی از کیفیت پایین سوخت توزیعی است.  

در هفته جاری هوای ارومیه از نظر شاخص‌های مونواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون سالم و از نظر ذرات معلق کمتر از ۲. ۵ میکرون برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان) ناسالم بود که منجر به تعطیلی مدارس و برخی مراکز آموزشی شد.  

کد خبر 472800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha