او از خلقیات و خصوصیاتش گفت؛ از خانواده معمولی و پرجمعیتی که در آن به دنیا آمده و از کودکی یاد گرفته کار کند و سختکوش باشد

گابريل كالدرون

همشهری آنلاین- بهروز رسایلی: ساعاتی بعد از آنکه پرسپولیس ششمین برد متوالی‌اش را به دست آورد و با غلبه بر شهرداری ماهشهر راهی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی شد، گابریل کالدرون در برنامه فوتبال برتر حضور یافت و شاید برای اولین بار روی آنتن زنده، به طور مفصل در مورد مسایل فنی و فوتبالی حرف زد. مصاحبه کالدرون که تا پاسی از شب طول کشید، بازتاب فوق‌العاده‌ای بین اهالی فوتبال و مخصوصا هواداران پرسپولیس داشته است؛ کسانی که شاید در این مدت نسبت به سرمربی آرژانتینی کم‌لطفی کردند و ترجیح دادند به جای حمایت از کالدرون، همچنان با خاطرات دوره برانکو زندگی کنند.

کالدرون در این برنامه از خلقیات و خصوصیاتش گفت؛ از خانواده معمولی و پرجمعیتی که در آن به دنیا آمده و از کودکی یاد گرفته کار کند و سختکوش باشد. او از عشقی که به تیم و تمرین دارد حرف زد؛ از اینکه هیچوقت عارش نیامده خودش توپ یا دروازه‌های محل تمرین را جابه‌جا کند یا وقتی در تهران برف سنگین باریده بود، شخصا زمین را تی کشیده و خط‌کشی کرده است. او از شش ماه بسیار سختی سخن گفت که با همه وجودش کار کرده؛ حتی به قیمت اینکه از جیب خودش وسایل تمرین بخرد و همین حالا، بعد از نشاندن تیم بر پیشانی لیگ و نیمه‌نهایی حذفی، با هزینه شخصی‌اش بلیت بازگشت به بوینس‌آیرس را بخرد. او گفت بعد از توافق در استانبول، به محض ورودش به ایران پی برده که صد هزار دلار از رقم قراردادش کم شده، اما مانده و کار کرده، حتی وقتی پاداش یا قسط دوم پولش را نگرفته است.

این حرف‌ها برای مردم تکان‌دهنده بود. شاید کالدرون می‌توانست همان هفته‌های اول که نتایج ضعیفی به دست می‌آورد بخشی از این مطالب را با مردم در میان بگذارد و فشار را از روی دوش خودش بردارد، اما او همه سختی‌ها را تحمل کرد و حتی تا مرز برکناری پیش رفت، بی‌آنکه لب از لب باز کند. کالدرون در همین مصاحبه به دفعات از مردم ایران و لطف هواداران پرسپولیس تشکر کرد، در حالی که به اذعان دوست و دشمن، او طی این مدت از کمترین میزان از حمایت افکار عمومی برخوردار بوده است. به این ترتیب این شوی تلویزیونی به محملی برای دلربایی نیمه‌شبانه گابریل کالدرون از هواداران تیمش تبدیل شد؛ مخصوصا که نمایش تواضع، فروتنی و وفاداری او با تداوم گربه‌رقصانی‌های آندرا استراماچونی برای استقلالی‌ها همراه شد و طبیعی است که این دو مدل رفتاری با هم مقایسه می‌شوند.

حالا سوال این است؛ آیا تکانی که هواداران پرسپولیس خوردند، باعث می‌شود آنها بیشتر از قبل قدر کادرفنی زحمتکش و موفق‌شان را بدانند؟

کد خبر 472771

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha