مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر از برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن در ‌مدارس شهرستان در هفته قرآن، عترت و نماز خبر داد.

قرآن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی سلگی بابیان این‌که قرآن هدایتگری بی‌بدیل است که اگر از کودکی بدان مأنوس شویم آثار و برکاتش در تمام زندگی جلوه می‌کند، افزود: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن، ترویج آموزش و اهتمام به انس دانش‌آموزان با قرآن و کشف و شکوفایی استعدادهای آنان در بین دانش‌آموزان است.

وی بابیان این‌که هرچند برنامه‌های قرآنی محدود به هفته قرآن و عترت نبوده و در سراسر سال اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با عناوین اسلامی، انقلابی و ولایی برنامه‌های مختلفی از قبیل محافل انس با قرآن، سرود همگانی قرآنی اجرای مسابقات با محوریت قرآن، تجلیل از دانش‌آموزان فعال قرآنی و برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی در مدارس اجرا می‌شود.

سلگی با اشاره به این‌که دومین دوره گفتمان‌های دینی باهدف معرفت افزایی بین دانش‌آموزان و آشنایی آنان با معارف دینی، اجتماعی و فرهنگی در بین مدارس متوسطه دوم برگزار شد، ادامه داد: در این گفتمان‌ها اهتمام به نماز، شکل‌دهی به هویت و شخصیت دانش‌آموزان اهمیت عفاف، حجاب و مقاومت در برابر آسیب‌های اجتماعی مدنظر بوده است.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر، استان همدان بابیان این‌که حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی و شهجردی از اساتید حوزه و دانشگاه از شهر قم سخنران این گفتمان‌ها بودند، یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ گفتمان دینی در مدارس شهرستان برگزار می‌شود و فرصت ارزشمندی برای تربیت و رفع شبهات جوانان است.

وی در بخش دیگری از اجرای طرح رویش ۲ ویژه دانش‌آموزان مدارس روستایی و مناطق محروم با همکاری داوطلبانه آموزگاران خبر داد و گفت: این طرح، در ادامه طرح رویش ۱ که در مدارس شهر اجرا می‌شد، این بار ویژه مدارس روستایی و مناطق محروم اجرا می‌شود.

سلگی بیان کرد: در طرح رویش ۲ یک گروه متشکل از همکاران اداری واحد آموزش و آموزگاران توانمند به‌صورت داوطلبانه به مدارس روستایی و مناطق محروم اعزام می‌شوند و به‌صورت ویژه مباحث آموزشی را با دانش‌آموزان مرور می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر خاطرنشان کرد: این طرح باهدف ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم و روستایی که مشکلات بیشتر و امکانات کمتری دارند، به‌صورت ابتکاری توسط حوزه آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر، تدوین‌شده و در دستور کار قرارگرفته است.

وی یادآور شد: نخستین مرحله این طرح در روستای توسکین اجرا و به ترتیب اولویت نیز در سایر مدارس روستایی شهرستان اجرایی می‌شود.

کد خبر 472483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha