رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار این دانشگاه ایجاد مراکز و دانشکده‌های خبر در سطح استان‌های مختلف است چرا که می‌تواند سواد رسانه‌ای را در میان اقشار مختلف جامعه بالا ببرد.

دانشكده خبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دانشکده‌های خبر در سطح استان‌های کشور گسترش پیدا می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های فعالیت دانشگاه علمی کاربردی این است که بهترین افراد در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و در حال حاضر مراکز و دانشکده‌های خبر و مراکز فرهنگ و هنر تاکنون توانسته‌اند در حوزه تربیت افراد متخصص و رسانه‌ای موفق عمل کنند.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور، مراکز و دانشکده خبر وجود ندارد و در این رابطه ما به خبرگزاری‌های محلی پیشنهاد می‌دهیم برای راه‌اندازی دانشکده خبر در استان خود درخواست بدهند تا با دریافت مجوز نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای در قالب مرکز علمی کاربردی اقدام کنند.

امید ادامه داد: در حال حاضر در بعضی از استان‌های کشور مراکز دانشکده‌های خبر ایجاد شده و مشغول به فعالیت هستند اما برای گسترش سواد رسانه‌ای باید در سایر استان‌ها نیز دانشکده خبر ایجاد شود تا بتوان به طور کلی سواد رسانه‌ای را در بین مردم و اقشار مختلف جامعه گسترش داد.

کد خبر 472424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha