رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه طرح خوشه‌بندی (تفکیک شغلی) را آغاز کرده که بر اساس آن پذیرش دانشجو در راستای خوشه‌های شغلی انجام می‌گیرد.

محمد حسين اميد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ‌با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو بر اساس طرح خوشه‌بندی انجام می‌شود،‌ گفت: این دانشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت‌افزایی، کارآفرینی و اشتغال دانشجویان طرح خوشه‌بندی را بر اساس خوشه‌های شغلی انجام می‌دهد، به طوری که پذیرش دانشجویان در مراکز مختلف این دانشگاه طبق این طرح انجام می‌شود.

  • دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ۵۵۰۰ رشته محل است

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ۵۵۰۰ رشته محل است که دانشجویان می‌توانند بر اساس خوشه‌های شغلی مختلف، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در نزدیک‌ترین مرکز محل زندگی خود به تحصیل بپردازد. این در حالی است که این دانشگاه برای رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی ‌رشته‌های تحصیلی مختلف را بر اساس نیاز هر شهر و استان طراحی و برنامه‌ریزی کرده که دانشجویان بتوانند بر اساس ظرفیت‌های محل زندگی‌شان مهارت‌های لازم را فرا گرفته و مشغول به کار شوند.

  • همکاری با ۲۵ درصد از مدرسان این دانشگاه قطع شد

امید تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه ارزیابی اساتید و مدرسان است که در حال حاضر ۲۵ درصد از مدرسان این دانشگاه که شرایط لازم را برای فعالیت نداشتند از ادامه همکاری با آنها قطع ارتباط شده است. البته باید به این نکته اشاره کنم که نزدیک به ۳۰ هزار نفر از مدرسان این دانشگاه دارای مجوز تدریس هستند که با توجه به فراخوان همکاری با مدرسان این تعداد افزایش خواهد یافت.

  • فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند در مراکز علمی کاربردی دوره‌های مهارتی ببینند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: یکی دیگر از گام‌های مهم این دانشگاه در راستای توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند برای گذراندن دوره‌های مهارتی در رشته تحصیلی خود به دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند تا مهارت لازم را فرا گرفته و در قالب یک فرد کارآفرین وارد بازار کار شود.

کد خبر 475272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha