مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت:در حال حاضر ۹۸ درصد خانوارهای استان اعم از شهری و روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند.

شرگت گاز

حسین اکبر گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۵ روستای استان تا کنون از گاز بهره‌مند هستند که بر این اساس ۹۵ درصد روستاهای گیلان گاز دارشده‌اند، در حالی که درصد بهره‌مندی روستایی کشور ۷۸.۷ است.

وی شاخص برخورداری خانوارهای شهری گیلان از گاز طبیعی را هم ۹۹.۹۷ درصد عنوان کرد و افزود: در این زمینه هم از میانگین کشوری جلوتر هستیم چنانکه شاخص بهره‌مندی خانوارهای شهری در کشور از گاز طبیعی ۹۷.۵ درصد است.

 مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: از ۵۲ شهر گیلان تا کنون ۵۱ شهر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و فقط ماسوله بدلیل داشتن بافت تاریخی و شرایط خاص از این امکان بهره‌مند نشده است.

اکبر ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار و ۹۰۴ کیلومتر در گیلان شبکه گاز اجرا شده و مجموع انشعابات در استان ۵۹۱ هزار و ۳۷۴ مورد است.

وی تعداد مشترکان گاز استان را نیز هم اکنون یک میلیون و ۸۶ هزار و ۷۵۷ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، پنج هزار و ۶۶۶ مورد صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و سه مشترک نیروگاهی هستند.

اکبر از اتمام و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: جزئیات گاز رسانی به این روستاها هم به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 472413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha