نماینده کرمان گفت: در طول شش سال و نیم از عمر دولت سفره‌های مردم هر روز کوچکتر و سفره‌های برخی نورچشمی‌ها هر روز بزرگتر شد.

محمد مهدی زاهدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمدمهدی زاهدی در نطق میان‌ دستور خود با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه در مواد مختلف از جمله ماده ۸۸ و تبصره‌های آن خدمات ارزنده‌ای را به عزیزان ایثارگر و جانباز اختصاص دادیم گفت: دولت مکلف به اجرای این تبصره‌ها بود ولی متاسفانه تاکنون اقدام شایسته‌ای در این خصوص انجام نداده است. به عنوان مثال در مفادی از این ماده دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین حداقل معیشت گروه‌هایی از جانبازان رزمندگان و افراد تحت تکلف که فاقد شغل یا درآمد باشند را پیش‌بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به ایشان پرداخت کنند اما دریغ و افسوس از این بی‌توجهی.

نماینده مردم کرمان ادامه داد: شرایط این روزهای کشور نگران‌کننده است اما به هیچ وجه راضی به زمین خوردن دولت نیستیم زیرا همه ایرانیان مسافر یک کشتی هستند اما آقای روحانی بارها به شما و دولتمردانتان اعلام کردیم که آماده کمک به شما هستیم و حاضریم تجربیات خود و همکارانمان را در اختیارتان بگذاریم اما کو گوش شنوا.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که اکنون گریبانگیر کشور شده است ریشه در مدیریت دارد که فقط شعار می‌شنویم و در عمل نشانه‌ای از  عملکرد نمی‌بینیم این مشکلات ریشه در ۳۲ سال اشرافی‌گیری مدیرانی دارند که در کنار مردم بودن را تجربه نکردند و از مردم بی‌خبرند مدیران با شعارهای فریبکارانه و ترساندن مردم از دیوارکشی خیابان‌ها و جنگ‌های خیالی بر سر کار می‌آیند اما زمانی که برتخت قدرت تکیه می‌زنند دست رد به سینه منتقدان و دلسوزان می‌زنند و آنان را تندرو بی‌شناسانه و بی‌سواد و دلواپس خطاب می‌کنند و می‌گویند با کدام صابون دست و صورتتان را می‌شویید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث بلایای طبیعی در کشورمان گفت:‌ از دولتمردان می‌پرسیم آیا رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه سیل زدگان گلستان، خوزستان و کوت عبدالله امروز درست است مدیریت بازار ارز مدیریت قیمت اقلام خوراکی و کالاهای اساسی واقعا در گروی برداشته شدن تحریم‌هاست یا ریشه در بی‌تدبیری برخی مدیران. اکنون کشور با صدها مشکل دست و پنجه نرم می‌کند که با مدیریت جهادی و انقلابی قابل حل است.

وی ادامه داد: حاصل بی‌تدبیری چند ساله افزایش رکود، کاهش رشد اقتصادی و افزایش شکاف طبقاتی بوده است شما عهد کردید تورم را تک رقمی کنید اما نکردید گفتید از رکود عبور می‌کنید اما نکردید دیدیم چگونه تورم و گرانی و رکود را رکورد زدید.

زاهدی ادامه داد: در طول شش سال و نیم از عمر دولت سفره‌های مردم هر روز کوچکتر و سفره‌های برخی نورچشمی‌ها هر روز بزرگتر شد. آقای رئیس جمهور آیا از معافی‌های دارو و تجهیزات پزشکی خبر داشتید آیا از توزیع نابسامان داروهای بیماران سرطانی و صعب العلاج مطلع بودید آیا از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باخبرید.

وی در پایان گفت: جناب آقای روحانی مردم در مضیقه و فشار هستند و در زندگی روزمره خود مانده‌اند با کدام عملکرد توانستید رونق اقتصادی ایجاد کنید با اعتراف خودتان امروز ۶۴ میلیون نفر واجد دریافت بسته‌های حمایتی و یارانه معیشتی هستند. از شما خواهش می‌کنم حداقل نام ۱۸ میلیون سرپرست خانوار یارانه‌بگیر معیشتی را اعلام کنید تا طبق گفتارتان مشخص شود.

کد خبر 472209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha