دوچرخه سواران تهرانی به مناسبت گرامیداشت سالروز زلزله بم مسیر یکهزار و ۱۰۰ کیلومتری از گواتر چابهار تا باغ‌شهر جهانی بم را رکاب می‌زنند.

1100 کیلومتر رکاب‌زنی به یاد بم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۸دوچرخه‌سوار که به‌ مناسبت گرامیداشت سالروز زلزله پنجم دی‌ماه ۸۲ بم، مسیر ۱۱۰۰ کیلومتری را از گواتر چابهار استان سیستان و بلوچستان به مقصد بم آغاز کرده‌اند شامگاه جمعه بیست و نهم آذر به قلعه‌گنج رسیدند.

سرپرست این تیم دوچرخه‌سواری گفت: این حرکت فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره همه جانباختگان زلزله بم ترتیب داده شده که آغاز آن از گواتر، نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بود.

هادی قربان‌زاده افزود: در این سفر مسیر شهرستان‌های چابهار، جاسک، جوخون، بشاگرد، گوهران و قلعه‌گنج را رکاب زده‌ایم و همچنین شهرستان‌های کهنوج، جیرفت تا بم را پیش‌رو داریم.

 قربان‌زاده ادامه داد: بزرگترین مزیت این سفر میهمان‌نوازی مردم خونگرم و مهربان شهرستان‌های طول مسیر بود به عنوان مثال در منطقه گوهران بشاگرد خانه‌ای بود که ما برای صرف صبحانه به آنجا رفتیم و پیرمرد صاحبخانه با وجود تنگدستی‌اش برای ما صبحانه تهیه کرد و هنگامی که قصد داشتم پول صبحانه را پرداخت کنم، رفتار من را نوعی توهین به خود عنوان کرد و من نتوانستم کاری انجام دهم جز اینکه برای قدردانی بغلش کردم و این حرکت، ما را تحت تاثیر گذاشت.

وی گفت: خانم معمارزاده با ۵۰ سال سن، تیم ما را همراهی می‌کند و اهل بم است.

زمین‌لرزه بم، با بزرگی ۶.۶ ریشتر که در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.

زمین لرزه بم بعد از زمین لرزه رودبار، منجیل و طارم بیشترین تلفات انسانی (حدود ۳۰ هزار نفر) را در میان زمین لرزه‌های سده ۱۴ داشته است.

کد خبر 471718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha