بارندگی سیل‌آسا در جاسک، گرچه با اقدام فوری دستگاه‌های امدادی و مرتبط خسارت جانی نداشت ولی به برخی تاسیسات اداری وزیرساختی ومنارل مسکونی مردمی خساراتی را وارد کرد.  

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جاسک در همین خصوص، افزود: شدت و رگباری بودن بارندگی همراه با طوفان در غروب چهارشنبه ۲۷ آذر ماه خساراتی را به همراه داشت.  

محمد رادمهر تصریح کرد: شدت بارندگی موجب طغیان رودخانه‌های فصلی ودر محاصره سیل آب قرار گرفتن برخی روستاها وهمچنین نفوذ آب‌های معابر در بعضی از منازل محلات شهری و روستایی شد.  

وی بیان کرد: علاوه بر اقدامات وپیش بینی‌های اعضای ستاد مدیریت بحران در شهر وروستاها در قبل از شروع بارندگی، پس از بارندگی نیز شب گذشته خدمات شهرداری، هلال احمر در محلات سطح شهر، راهداری در محورها وآبنماها تا پاسی از شب وبامداد امروز ادامه داشت.  

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان جاسک اضافه کرد: قطعی درختان، آبگرفتگی منازل، سقوط دکل مخابراتی در شبکه بهداشت، خطر سقوط خودرو همراه با سرنیش در آبمنا برخی از مواردی بود که با درایت اعضای ستاد، با بیرون کشیدن خودرو همراه ۴ سرنشین از آبنما در روستای کوئیک، جابجا کردن ۷ خانوار در روستای نگر پایین، تخلیه آب منازل محلات شهری بویژه سرریگ، یکبنی ومقساء از اقداماتی بود که بصورت فوری انجام شد.  

وی خاطرنشان کرد: روسای دستگاهای مربوطه بویژه بنیاد مسکن راهداری، بهزیستی جهت برآورد هزینه وارائه راهکاری برای رفع مشکلات مردمی به روستاها ومحلات شهری اعزام شدند.  

فرماندار جاسک در پایان گفت: بیشترین بارندگی سامانه بارشی مذکور در حوزه غرب شهرستان ومرکزشهر جاسک رخ داد که در برخی محلات شهری بدلیل بافت فرسوده و هم سطح نبودن منازل با معابر وهمچنین شدت و سیل آسا بودن میزان بارندگی در کمتر از نیم ساعت موجب نفوذ آب به برخی منازل و نگرانی مردم این محلات شدکه باید برای رفع کلی این مشکل دستگاهای مربوطه به ویژه شهرداری با همکاری مردمی در محلات برنامه ریزی و کار کارشناسی مناسب در دستور کارقرار دهند تا در مواقع بارندگی مشابه با چنین مشکلی مواجه نشدند.  

کد خبر 471526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha