رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سارقان غیربومی حرفه‌ای منزل با تلاش پلیس آگاهی این استان در دام قانون گرفتار شدند.  

سارق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی جمعه ۲۹ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این ۲ سارق غیربومی که در دیگر استان‌های کشور نیز مبادرت به سرقت کرده بودند از سوی ماموران پلیس آگاهی زنجان در شهرستان رشت، دستگیر شدند.  

وی اظهار داشت: این ۲ سارق سابقه‌دار که حدود ۲۵ و ۲۷ ساله هستند در سفر به شهرستان رشت نیز اقدام به سرقت کرده‌اند که با درایت و تیزبینی پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند.  

رحمتی افزود: این سارقان که با ورود به منازل مردم اموال با ارزش را سرقت می‌کردند در بازجویی‌های ‌مقدماتی صورت گرفته از سوی پلیس آگاهی استان به انجام پنج فقره سرقت در زنجان، اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند. 

رئیس پلیس آگاهی زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل خود در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها بی‌تفاوت نباشند.  

رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دادن اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم، وجوه نقد و کارت‌های بانکی در مقابل دید سارقان خودداری کنند و در مسافرت‌ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت‌های مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به سرقت نبرند.  

وی تصریح کرد: سارقان حرفه‌ای برای انجام سرقت یک فرصت ۲ تا ۱۰ دقیقه‌ای را در نظر می‌گیرند و اگر اشیاء قیمتی، وجوه نقد و کارت‌های بانکی، در محلی مطمئن اختفا شود در این صورت زمان طلایی از سارقان گرفته می‌شود.  

رحمتی افزود: همچنین ۱۱ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از سوی پلیس آگاهی این استان به صورت علمی و با انجام آزمایش‌های شیمیایی، کشف و ضبط شد.  

وی تصریح کرد: این سارقان با مخدوش کردن و تغییر دادن ارکان موتورسیکلت‌ها، این وسایط نقلیه را به فروش می‌رساندند که بالاخره در دام قانون گرفتار آمدند.  

کد خبر 471524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha