استاندار گلستان در مراسم بهره‌برداری از نود و ‌سومین واحد مسکونی تخریب شده بر اثر رانش ابتدای امسال در روستای قلعه‌قافه شهرستان مینودشت تاکید کرد که روند بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باید سرعت گیرد.

استاندار گلستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هادی حق‌شناس در این مراسم اظهار داشت: از ۲۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان ۱۲۵ هزار واحد فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی است.

حق‌شناس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ،  در ادامه سفرهای درون استانی با هدف رفع سریع‌تر آسیب‌های ناشی از سیل و رانش ابتدای سال اظهار داشت: تاکنون با همکاری بنیاد مسکن ۷۵ هزار واحد از این خانه‌ها مقام‌سازی شد.

بر اثر بارش شدید باران و رانش ناشی از آن در روزهای اول سال علاوه بر تخریب بخش زیادی از ۲۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی مناطق کوهستانی و ابنیه‌های آن، تخریب بخشی از زیرساخت‌های برق، آب و مخابرات، خسارت شدید به بخش کشاورزی بویژه اراضی زراعی و آسیب جدی به ۷۰۰ واحد مسکونی در روستاها و مناطق شهری، حدود ۳۰۰ خانه نیز به طور کامل تخریب شد.

برای احداث هر یک از این واحدها مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال شامل تسهیلات بانکی با کامزد پایین و کمک بلاعوض دولت از محل اعتبارات جبران خسارت سیل روزهای آغازین امسال در استان گلستان پیش‌بینی شده که در مراحل مختلف ساخت در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

استاندار گلستان به مشکلات نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر رانش روستای قلعه قافه اشاره کرد و گفت: بخشی از واحدهای این روستا که نیازمند بازسازی هستند در زمین های فعلی امکان احداث ندارند و مقرر شده این خانه‌ها در مکان‌های جدید ساخته و در اختیار اهالی روستا قرار بگیرد.

حق‌شناس که از ابتدای مسئولیت تاکنون بطور مستمر شخصا از روند بازسازی مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده از رانش زمین سرکشی می‌کند، گفت: همچنین در مدت کوتاهی انشعابات آب، برق و گاز مورد نیاز این خانه‌ها به مکان‌های جدید منتقل شده و برای جابجایی آن هزینه‌ای از مردم گرفته نخواهد شد.

استاندار گلستان در شهرستان مینودشت نیز توضیحات عملکردی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست و دستوراتی به آنها در خصوص خدمت رسانی بیشتر به مردم آسیب دیده صادر کرد.

کد خبر 471449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha