مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به جولان کلاهبرداران در فضای اینترنت گفت: مردم در خریدهای اینترنتی شب یلدا به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری کنند.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی پنجشنبه بیست و هشتم آذر اظهار داشت: کلاهبرداران در آیین‌های مناسبتی مانند شب یلدا که مردم خریدهای خاص دارند با ترفندهای مختلف درصدد خالی کردن حساب‌های بانکی آنان هستند.

وی اضافه کرد: افراد سودجو با استفاده از ترفندهای جذاب تبلیغاتی مانند معرفی اجناس ارزان تلاش می‌کنند تا خریداران و کاربران اینترنتی را که از آگاهی لازم در این زمینه برخوردار نیستند به سمت لینک‌های جعلی خود هدایت نموده تا بتوانند به اهداف مجرمانه دست یابند.

اقبالی افزود: درچنین شرایطی هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت‌های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می‌توان مانع از برداشت‌های غیرمجاز حساب‌های بانکی شد.

وی خاطرنشان کرد. آگاهی کاربران از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از مشکلات دراین فضا کمک کند.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: از سوی دیگر بایستی در فضای حقیقی هنگام خرید و پرداخت در دستگاه‌های پوز عملیات پرداخت توسط خود کاربر صورت گیرد تا راه نفوذ سارقان الکترونیکی مسدود شود.

وی اظهار داشت: مردم برای خریدهای مجازی قبل از هر اقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه‌های جعلی یا برداشت‌های غیرمجازنشوند.

اقبالی افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک و فروشگاه‌های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: مردم هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد که کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش‌های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمز پویا (رمز یکبار مصرف شصت ثانیه ایی) اقدام نمایند.

اجرای طرح رمزهای یکبار مصرف «OTP» ضریب امنیت تراکنش‌های مالی را در بستر وب دو چندان می‌کند. کثرت جرم برداشت غیرمجاز یکی از دغدغه‌های مسوولان ذیربط بود به همین منظور تصمیم به اجرای طرح رمز کارت یکبار مصرف به عنوان راهکاری مناسب ارائه و اجرایی شد.

اقبالی یادآورشد که صاحبان کارت‌های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه خود می‌توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه‌ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی خود کنند.

این روش امکان پیشگیری و کاهش جرائم درگاه‌های جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم کاهش می‌دهد.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: درزمان حاضر برای خریدهای اینترنتی و انتقال وجه رمز دوم ثابت وجود دارد که برای یک تراکنش باید آیتم‌های اصالت کارت نیز وارد شود که این مهم سبب سوءاستفاده احتمالی برای کلاهبرداران می‌شود.

کد خبر 471400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha