مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان از جامعه روحانیان به‌ویژه ائمه جماعت مساجد خواست درباره ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف آب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم داشته باشند.

روحانیون فرهنگ مدیریت مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ ملایی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی وحدت و تقرب مسلمانان با موضوع ضرورت امروز در جهان اسلام با حضور علمای شیعه و سنی هرمزگان در شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: البته همه نهادها و عموم مردم در مدیریت آب دخیل و سهیم هستند اما جامعه روحانیت در این زمینه نقش مؤثرتر و برجسته‌ای دارند.

وی بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای فرهنگ‌سازی در اصلاح و مدیریت مصرف آب تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه استان امضا کرده که امیدواریم بتوانیم با اصلاح الگوی مصرف در تحقق اقتصاد مقاومتی که تأکید رهبری است، سهم ویژه‌ای داشته باشیم.

این مسئول بحث وحدت و تقرب مذاهب را از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در هرمزگان اتحاد و انسجام بین شیعه و اهل سنت پایدار است به‌طوری‌که در سازمان‌ها و ادارات استان تفاوتی بین این مذاهب قائل نیستند و آب منطقه‌ای هرمزگان نیز بر اساس شایسته‌سالاری از مدیران توانمند اهل سنت بهره گرفته است.

ملایی  افزود: استان هرمزگان دارای اقلیم خاصی است و در بیشتر فصل سال هوا گرم و منابع آبی آن محدود که برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درزمینه طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب باید همه تلاش کنند تا فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از آب و حتی سایر منابع در جامعه نهادینه شود.

استان هرمزگان در سال آبی جاری (از ابتدای مهر تا پایان شهریور سال آینده) با میانگین ۶۸ و ۸۴ صدم میلی‌متر مکعب بارش در ترسالی قرار دارد.

بر اساس داده‌های شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در یک دوره ۵۲ ساله متوسط بارش در این استان ۱۸۷ میلی‌متر بوده، این در حالی است که بارش‌های سه ماه گذشته رشد ۲۴۵ درصدی را نسبت به دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

کد خبر 471290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha