چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
۱ نفر

براساس آمار روزانه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت شاخص کیفیت هوا در خیابان پیروزی منطقه ۱۳، عدد بالا و قابل توجهی را نسبت به مناطق همسایه به خود اختصاص داده و آلوده‌تر است اما به گفته رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۳ هیچ منبع آلاینده هوا در داخل این منطقه وجود ندارد و علت اصلی این آلودگی عامل متفاوتی است.

آلودگي هوا در خيابان پيروزي

همشهری آنلاین / پروانه بهرام نژاد: «حلیا سادات حسینی» درباره وضعیت آلودگی هوا در خیابان پیروزی گفت: «هیچ معضل ایجادکننده آلودگی هوا در محدوده منطقه ۱۳ وجود ندارد اما به دلیل موقعیت جغرافیایی خیابان پیروزی در شرق تهران و قرار داشتن در مسیر «گلباد» یا همان باد قالب شهر تهران که مسیر غرب به شرق پایتخت است، شاهد تجمع آلاینده‌ها در این محدوده از شهر هستیم. » او با بیان اینکه تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای شرق تهران در خیابان پیروزی قرار دارد، افزود: «همچنین از آنجا که این خیابان در انتهای شرق تهران و مجاورت کوهپایه‌های شهر قرار گرفته‌است، به نوعی در اینجا بن‌بست ایجاد و موجب تجمع آلاینده‌ها و بالارفتن شاخص آلودگی شده‌است. » او ادامه داد: «در واقع خیابان پیروزی باوجود اصلی بودن معبر و قرار داشتن ایستگاه‌های مترو متعدد و تردد مستمر افراد، مانند میدان تجریش به دلیل موقعیت قرارگیری میزبان آلودگی سایر مناطق شهر است. ما حتی در منطقه کارگاه عمرانی و کارخانه آلاینده نیز نداریم. »

روزهای ناپاک

وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران توسط شرکت کنترل کیفیت هوا اندازه‌گیری و پایش می‌شود که شاخص کیفیت هوا نشانگر آن است که امسال خیابان پیروزی درصد روزهای ناپاک بیشتری را در مقایسه با محله‌ها و دیگر مناطق همسایه خود و به طور ویژه منطقه ۱۴ و ۸ داشته است. رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۳ دراین‌باره گفت: «به تبع همین موقعیت، تعداد روزهای پاک این بخش از شهر کمتر از سایر مناطق همسایه است و ما میزبان آلودگی تحمیلی دیگران به محدوده و تنفس در روزهای آلوده بسیاری هستیم. »

پایش مستمر آلاینده‌ها

با این حال اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۳ مستمر وضعیت سلامت این حوزه را در بخش‌های مختلف رصد می‌کند. رئیس این اداره دراین‌باره گفت: «براساس پایش‌های مستمری که در قالب اطلس محیط‌زیست شهرداری منطقه انجام می‌دهیم، اینجا از نظر آلودگی‌های هوا، صوت و ... وضع مطلوبی دارد و ما با معضل خاصی مواجه نیستیم. »  او افزود: «ما امسال پایش آلودگی صوتی در حریم منطقه (سرخه حصار) و بزرگراه‌های منطقه را هم انجام دادیم که براساس آن، وضعیت منطقه با استاندردها فاصله نداشت و در وضع خوبی قرار داریم و مشکلی نیست.»

کد خبر 471220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha