استاندار تهران از ۳ آلاینده احتمالی به عنوان منشأ بوی نامطبوع تهران نام برد و گفت: ۳ نوع گاز به عنوان دلایل احتمالی این موضوع مطرح شده‌اند اما متهمان اصلی، کارخانه‌هایی هستند که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

بو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه «بررسی منبع یا منابع بوی نامطبوع تهران»  گفت: در این جلسه ۳ نوع گاز تشخیص داده شد که به ترتیب SO۲ و SH۲ و با احتمال کمتری آمونیاک بودند. البته متهم اصلی هنوز مشخص نشده است.

وی با اشاره به این که متهمان اصلی کارخانه‌هایی هستند که از سوخت مازوت استفاده می کنند، افزود: در این جلسه قرار شد سیمان شهرستان ری از سوخت گاز استفاده کند و استفاده از مازوت (نفت کوره) را متوقف کند. محیط زیست استان تهران هم باید تمام صنایع فعال در حول و حوش جنوب تهران را مورد سنجش قرار دهد و خروجی آلاینده‌های آنها را پس از یک ماه سنجش در گزارشی به این جلسه ارائه کند.

استاندار تهران تاکید کرد: کارگروه علمی هم باید عوامل ۲۰ گانه منشأ بو را ظرف ۱۰ روز آینده در گزارشی ارائه دهد. شهرداری تهران هم مکلف به خرید دستگاه‌های سنجش آلاینده‌های گاز شده است.

وی در ادامه از حضور یک گروه کارشناسی ژاپنی در آرادکوه برای بررسی منابع بو خبر داد و گفت: کارشناسان ژاپنی در منطقه در حال بررسی هستند. البته خودمان هم کارشناسان صاحبنظری داریم که می‌توانند این کارها را انجام دهند.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران اعلام کرد اگر امروز باران نمی‌بارید، شهر باید تخلیه می‌شد؟ گفت: بله تا ساعت ۲ دیشب شرایط این گونه بود.

کد خبر 470968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha