مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

کیک‌های حاوی قرص به مدارس شهرستان تالش راه پیدا کرد و پس از گزارش‌های مردم مشخص شد تعدادی از این قرص‌ها ضدبارداری، استامینوفن است که خوشبختانه تاکنون مورد مسمومیتی در شهرستان اعلام نشد.

کیک‌های آلوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی هفته‌های گذشته خبرهایی مبنی بر عرضه کیک و کلوچه‌های آلوده به برخی قرص‌ها در کشور منتشرشده است، متأسفانه طی روز گذشته بر اساس گزارش‌های رسیده از شهروندان شاهد عرضه این کلوچه‌ها در سطح شهرستان و برخی مدارس تالش در استان گیلان بودیم.

با توجه به اینکه دانش‌آموزان بیشتر از سایر اقشار در معرض خطر استفاده از این نوع خوراکی هستند، گفت‌وگویی با مدیر آموزش‌وپرورش و همچنین مدیر مرکز بهداشت و درمان تالش انجام دادیم.

تمامی مدارس تالش از عرضه تا اطلاع ثانوی از عرضه کیک و کلوچه منع شدند

مدیر آموزش‌وپرورش تالش با تائید اینکه در برخی مدارس گزارش‌هایی مبنی پیدا شدن این کیک و کلوچه‌های آلوده توسط دانش‌آموزان به گوش رسید، اظهار کرد: این خوراکی‌ها به مراکز مربوطه جهت بررسی و اقدامات بعدی ارسال‌شده است.

سید مرتضی مختاری با تأکید بر اینکه تمامی مدارس از عرضه این نوع خوراکی‌های تا اطلاع ثانوی منع شده‌اند، افزود: خانواده‌ها تا حد امکان از غذاهای خانگی برای فرزندان خود استفاده کنند، هرچند تا حد امکان مدارس در تهیه غذای گرم برای دانش‌آموزان نیز فعال خواهند بود.

کیک‌های آلوده حاوی قرص‌های ضدبارداری، شکم‌درد و استامینوفن بودند

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان تالش با اشاره به گزارش‌های کلوچه‌های آلوده رسیده از سوی شهروندان اظهار کرد: خوشبختانه مصرف این نوع خوراکی‌ها ضرورتی ندارد و شهروندان تا مشخص شدن ریشه این مشکلات و شناسایی عاملان و پاک‌سازی بازار، از مصرف این‌گونه خوراکی‌ها خودداری کنند.

نعمتی با بیان اینکه کلوچه‌های شناسایی‌شده برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شدند، افزود: نتیجه نهایی با اعلام نظر کارشناسان مشخص خواهد شد، اما طبق بررسی‌های اولیه این قرص‌ها شامل قرص‌های ضدبارداری، شکم‌درد و استامینوفن و غیره هستند.

وی با تأکید بر این‌که تاکنون هیچ فردی در تالش از این کلوچه‌ها مصرف نکرده است، گفت: افراد پس از باز کردن این کلوچه‌ها متوجه قرص‌ها شده و به ما گزارش کرده‌اند و هیچ‌کس از آن‌ها نخورده و هیچ‌گونه مسمومیتی نیز نداشتیم.

کد خبر 471215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha