مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۷۰ کیلومتری طول شبکه‌های برق فشار متوسط و فشار ضعیف در سطح استان طی سال‌جاری خبر داد.  

تیر برق

به گزارش همشهری آنلاین چهارشنبه ۲۷ آذر از شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال وبختیاری، مجید فرهزاد اظهار داشت: طول خطوط برق‌رسانی استان در دولت تدبیر و امید به ۱۱ هزار و ۶۴۰ کیلومتر رسید.  

به گفته وی، تعداد پست‌های توزیع برق استان نیز امسال به ۸ هزار و ۶۲۴ دستگاه رسید که با این تجهیزات و زیر ساخت‌های مهیا شده، امکان برق‌رسانی متناسب برای مناطق روستایی پراکنده و جلوگیری از افت ولتاژ برق در بخش کشاورزی، صنعتی و مصارف خانگی مناطق کمتر برخودار فراهم شده است.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون بیش از ۹۵ درصد جمیعت روستایی در تعداد ۷۳۵ روستا و آبادی و ۱۰۰ درصد جمیعت شهری استان از نعمت برق برخوردار شده‌اند.  

فرهزاد تصریح کرد: با توسعه زیر ساخت‌های برق‌رسانی استان از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون مشترکین برق از ۱۸ هزار سال ۵۷ به ۳۷۱ هزار مشترک رسیده است و برق به نقاط سخت‌گذر استان نیز کشیده شده است.  

وی، تعداد پست‌های انتقال برق در استان را ۲ دستگاه با ظرفیت ۸۵۰ مگاولت آمپر و تعداد پست‌های فوق توزیع را ۱۸ پست با ظرفیت ۸۵۵ مگاولت آمپر اعلام کرد.  

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت در ۴۱ شهر و بیش از ۸۴۰ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستای بالای ۲۰ خانوار معادل ۹۸ درصد از نعمت روشنایی برق برخوردارند.  

کد خبر 471192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha