چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

دسترسی به دارو برای بیماران مبتلا به صرع به دقیقه و ساعت بستگی دارد حال آن‌که آنان به دلیل گرانی داروها باید ماهانه هزینه بسیاری بپردازند و از این رو با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند.  

صرع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، داریوش نسبی‌طهرانی، مدیرعامل انجمن صرع ایران، با اشاره به گران بودن بسیاری از داروهای بیماران مبتلا به صرع در کشور گفت: این بیماران با توجه به نوع صرع هر ماه بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پول دارو می‌دهند.  

وی به تشریح وضعیت بیماران مبتلا به صرع در کشور پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به انواع صرع در کشور وجود داشته باشد که ۴۰۰ هزار بیمار دچار مقاومت‌های شدید به درمان و دارو هستند.  

مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع صرع بیان کرد: بیماران مصروع که مقاوم به درمان و دارو هستند به خدمات ویژه‌ای نیاز دارند که شامل دسترسی به دارو و حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی است.  

  • نبود دارو؛ افزایش احتمال بروز حملات خطرناک

نسبی‌طهرانی با اشاره به گران بودن اغلب داروهای ضد صرع گفت: این بیماران باید همواره دارو مصرف کنند از این رو لازم است دارو همیشه در دسترس آنها باشد.  

وی با اشاره به شرایط تحریم‌ها و شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: دارو برای بیمار مصروع حیاتی است. دسترسی به دارو برای این بیماران به دقیقه و ساعت بستگی دارد و دیر شدن داروی آنها باعث بروز حملات خطرناکی می‌شود.

مدیرعامل انجمن صرع ایران افزود: ما همیشه به بیماران مبتلا به صرع می‌گوییم ذخیره دارویی داشته باشند که اگر در مسافرت و... بودند بتوانند به موقع داروی خود را مصرف کنند.

نسبی‌طهرانی درباره داروهای مصرفی بیماران مصروع توضیح داد: بخش عمده داروهای این بیماران در داخل تولید می‌شود، اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که آن دسته از داروهای با کیفیت خوب کمیاب شده است و دلیل آن نیز کمبود مواد اولیه تولید این داروهاست.  

وی با بیان این مطلب که بیماران مصروع با بعضی داروهای موثرتر پیوند بیشتری دارند، افزود: استرس یکی از عواملی است که می‌تواند کنترل بیماری را به هم بریزد از این رو بیماران مصروع نباید دغدغه‌ای در تهیه دارو و دیگر نیازهای خود داشته باشند.  

  • ۴۰۰ هزار بیمار صرع در لیست بیماران خاص

مدیرعامل انجمن صرع ایران در مورد وضعیت بیماران مصروع که هنوز در لیست بیماران خاص قرار نگرفته‌اند، توضیح داد: به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرده‌ایم حداقل همین ۴۰۰ هزار بیمار مصروع که مقاومت شدید به درمان و دارو دارند، در لیست بیماران خاص قرار بگیرند. زیرا داروهای این دسته از بیماران بسیار گران است و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است و باید بیشتر از آنان حمایت شود.

وی با انتقاد از بیمه‌ها که همه داروها را تحت پوشش قرار نداده‌اند، گفت: برخی داروها خارجی‌اند و یا این‌که گران هستند و بیمه‌ها این دسته از داروها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و یا این‌که درصدی را پوشش می‌دهند و همین مسئله باعث شده است هزینه‌های دارویی این بیماران زیاد شود.

نسبی‌طهرانی خاطرنشان کرد: بسته به نوع صرع و دارو، هزینه ماهانه بیمار مصروع از ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متغییر است. بیماران مقاوم به درمان و دارو نیز ماهانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پول دارو می‌دهند.

کد خبر 470946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha