رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان خاش و دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار سیستان و بلوچستان گفت:‌ کارگران سیمان خاش نسبت به عملکرد سازمان تامین اجتماعی درباره وضعیت بیمه خود اعتراض داشته و خواستار ورود دستگاه های مربوط برای احقاق حق‌شان هستند.

سیمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، قادر داد آزادی افزود: شرکت سیمان خاش طبق ماده ۴۷ قانون کار و طبق قرارداد کتبی بین شورای اسلامی کار به عنوان نماینده کارگران و مدیریت شرکت سیمان که به تایید و تصویب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رسیده، در طول سال با توجه به میزان افزایش تولید به صورت مداوم حقوق و مزایایی را در قالب بهره‌وری افزایش تولید به کارگران زیر مجموعه خود پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد:  از آنجایی که از اوایل راه اندازی کارخانه سیمان خاش تا اوایل سال ۹۶ حق بیمه ۳۰ درصدی بابت این مبالغ پرداختی توسط شرکت سیمان خاش به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده، در سال ۹۵ طی انجام مراحل قانونی حسابرسی سازمان تامین اجتماعی از دفاتر مالی شرکت سیمان خاش محرز شده که شرکت در این بخش دچار تخلف شده و مبالغ پرداختی در قالب افزایش تولید مشمول پرداخت حق بیمه خواهد شد.

آزادی خاطرنشان کرد:  گزارش کتبی و کاربرگ حسابرسی به شعبه تامین اجتماعی اعلام شده و پیرو اعلام گزارش حسابرسان سازمان از این بابت شرکت سیمان خاش را بدهکار و از طریق واحد درآمد اعلام بدهی شد.

وی اذعان داشت: این شرکت نسبت به این بدهی اعتراض کرده و پرونده در جلسات هیئت بدوی و تجدید نظر استان مطرح شد و پس از بررسی محتویات پرونده گزارش حسابرسان سازمان هیئت‌های این سازمان شرکت را مکلف به پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه مبلغ پرداختی به کارگران در سال ۹۵ کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خاش افزود: بعد از اعلام بدهی توسط سازمان به شرکت بلافاصله مبلغ ۷ درصد به صورت نقدی از کارگران به حساب سیمان خاش واریز شد و شرکت هم سهم ۲۳ درصدی خود را به آن اضافه کرده و به همراه لیست بیمه  به حساب این سازمان واریز کرده است.

 وی افزود : هم لیست و هم مبلغ توسط شعبه تامین اجتماعی اعلام وصول شده در صورتی که سازمان از منظور کردن لیست ارسالی سوابق بیمه‌ای و حقوقی بیمه شدگان ممانعت کرده به حقوق کارگران را پایمال کرده و ادعا دارد که این مبلغ پرداخت نمی شود. مگر اینکه شرکت مدت ده سال در سازمان این مبلغ را پرداخت کند.

وی در پایان گفت: کارگران سیمان خاش با کارگری و به سختی خرج زندگی خود و فرزندانشان را می‌دهند و با اندک حقوقی که دریافت می کنند ۷ درصد سهم بیمه‌ای خود را پرداخت می‌کنند اما باز هم سازمان تامین اجتماعی خیال پایمال کردن حق کارگران را دارد و کارشان را راه نمی اندازد.

کد خبر 470878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha