وکلای اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و سپیده قلیان از صدور حکم ۵ سال حبس قابل اجرا برای موکلان خود بدون امکان دفاع در دادگاه تجدیدنظر خبر دادند. 

بخشی و قلیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فرزانه زیلابی وکیل تعدادی از کارگران بازداشتی هفت‌تپه، از صدور حکم ۵ سال حبس قابل اجرا برای محمد خنیفر و اسماعیل بخشی خبر داد. این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران صادر شده است. 

دادگاه تجدیدنظر پیش از صدور حکم هیچ جلسه‌ای برای ارائه دفاعیات کارگران هفت‌تپه و نیز سپیده قلیان از فعالان مرتبط با پرونده اعتراضات کارگران هفت‌تپه تشکیل نداد. این امر مورد اعتراض زیلابی و سید جمال‌الدین حیدری‌منش وکیل سپیده قلیان قرار گرفت.

پیش‌تر رئیس دادگاه انقلاب استان تهران در گفت‌وگو با ایرنا پلاس عنوان کرده بود که جلسه دفاع در دادگاه تجدیدنظر تنها برای محکومان به اعدام تشکیل می‌شود و به برگزاری این جلسات برای محکومان اعتراضات کارگری نیازی نیست. 

این پرونده محکومان دیگری هم دارد که به ۵ سال حبس قابل اجرا محکوم شده‌اند، اما تنها محمد خنیفر و اسماعیل بخشی از کارگران هفت‌تپه هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، حیدری‌منش، وکیل دادگستری نیز پیش‌تر گفته بود: طبق دادنامه صادره، مجموع اقدامات انتسابی به موکل که در شعبه ۲۸ مصداق جرائم متفاوتی قلمداد شده بود، در راستا و مصداق اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی دانسته شد و نهایتا با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، ایشان به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی تاکید کرده که رای شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون تشکیل جلسه محاکمه نهایی شده است در حالی که برگزاری این جلسه می‌توانست به روشن شدن موضوع و صدور حکمی عادلانه کمک کند.  

کد خبر 470812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha