مدیرعامل صندوق ولایت کمیته امداد از ارائه ضمانت‌نامه به مددجویان این نهاد برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت زنان بی‌سرپرست در این طرح در اولویت قرار دارند.

مجید باجلان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید باجلان مدیرعامل صندوق ولایت کمیته امداد گفت: بر اساس توافق با بانک‌های عامل، مددجویان تحت پوشش این کمیته از اول دی‌ ماه می‌توانند برای اخذ تسهیلات بانکی با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، گواهی ضمانت دریافت کنند.

باجلان با اشاره به این‌که مقدمات این کار به انجام رسیده است، افزود: اکنون طرح مذکور با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌ها اجرایی شده و از تاریخ اعلام‌شده مددجویان تحت پوشش دیگر دغدغه‌ای برای تهیه گواهی ضمانت نخواهند داشت و می‌توانند با ضمانت کمیته امداد، تسهیلات بانکی و مالی اخذ کنند.

وی با بیان این‌که تا پیش از این قرار بود ۱۰ هزار زن بی‌سرپرست در مرحله اول اجرای این طرح از گواهی ضمانت بهره‌مند شوند اما این رقم افزایش یافته و تعداد بیشتری را شامل می‌شود، اظهار کرد: بر همین اساس، اولویت اجرای این طرح با زنان بی‌سرپرست است و پس از آنها تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را شامل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ولایت کمیته امداد همچنین با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ ماه، ۱۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است، گفت:‌ برنامه ما این است که تا پایان امسال ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که با توجه به روند موجود احتمال افزایش این رقم دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به این‌که تسهیلات ارائه‌شده در قالب ۲۹۰ هزار فقره وام بوده است، ادامه داد: بابت تسهیلات ارائه‌شده، سودی دریافت نمی‌شود و به دنبال حذف مختصر کارمزدهای آن نیز هستیم.

باجلان بیان کرد: به همین منظور، برای رفاه حال هر چه بیشتر مددجویان در خصوص صندوق ضمانت اشتغال آسان، سامانه این مهم نیز راه‌اندازی شده است. مددجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اقدامات اداری خود را در خصوص اخذ ضمانت‌نامه به انجام برسانند.

وی گفت: در این ارتباط، با توجه به بخشنامه وزیر کشور، استانداری‌ها می‌توانند از منابعی که در اختیار دارند به این صندوق و حساب اعلام‌شده پس‌انداز ضمانت اشتغال آسان مددجویان کمک کنند و با این اقدام توان ما را برای تسهیل ارائه وام‌ها و ضمانت‌هایی که به مددجویان داده می‌شود، یاری دهند.

کد خبر 470750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha