مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به این‌که ۲۷ هزار و ۵۷۵ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند گفت: طرح «هر کارمند حامی یک یتیم» به‌منظور حمایت از ایتام و کمک به آن‌ها توسط این نهاد در استان کرمان در حال اجراست.

کیمته امداد کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت خبری کمیته امداد، یحیی صادقی در جلسه شورای اداری استان به آمار بالای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد از جمعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند که بیش‌تر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تعداد ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را ۲۷ هزار و ۵۷۵ نفر اعلام و بیان کرد: ۵۶۰۰ نفر از این فرزندان محسنین فاقد حامی هستند.

وی ادامه داد: این تعداد یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان توسط ۳۲ هزار حامی نیکوکار حمایت می‌شوند که عمده این حامیان کرمانی نیستند و در خارج از استان و یا کشور زندگی می‌کنند.

صادقی بابیان اینکه حامیان خیر سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان به ایتام تحت حمایت کمیته امداد کمک کرده‌اند گفت: حامیان خیر هفت‌ماهه امسال نیز ۲۴ میلیارد تومان به ایتام تحت حمایت این نهاد کمک کرده‌اند.

وی به اجرای طرح «هر کارمند حامی یک یتیم» به‌منظور حمایت از ایتام تحت حمایت توسط این نهاد در استان کرمان اشاره و بر لزوم مشارکت خیران در این طرح تأکید کرد و افزود: ۵۶۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فاقد حامی هستند که امیدواریم با مشارکت خیران در این طرح این فرزندان نیز دارای حامی شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به اجرای طرح سرکشی از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توسط استاندار کرمان اشاره کرد و گفت: کمک‌های خوبی در قالب این طرح توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد صورت گرفته و این طرح یک طرح کم‌نظیر در استان و کشور است.

کد خبر 470396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha