رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان تهران گفت: رویه طی‌شده درباره متهمان پرونده هفت‌تپه در دادگاه تجدید نظر با استجازه‌ای که از رهبر معظم انقلاب گرفته شده، قانونی بوده است.

دادگاه انقلاب استان تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان تهران در پاسخ به این سوال که متهمان و وکلای پرونده هفت‌تپه به صدور حکم دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه رسیدگی اعتراض دارند، اظهار کرد: با استجازه‌ای که از رهبر انقلاب به منظور کاهش حجم پرونده‌های تجدیدنظر گرفته شده، در مواردی که دادگاه تجدیدنظر نیاز نبیند، رسیدگی به پرونده غیرحضوری انجام می‌شود و در اینجا نیز دادگاه این‌طور تشخیص داده است که به حضور نیازی نیست.

حجت‌الاسلام غضنفرآبادی با بیان این‌که اگر تعیین وقت برای رسیدگی حضوری صورت می‌گرفت حتما اعلام می‌شد، گفت: در قانون قبلی اصل بر عدم احضار بود و در قانون جدید اصل بر رسیدگی حضوری در پرونده‌های کیفری قرار گرفت که همین مساله موجب طولانی شدن وقت‌های رسیدگی و اطاله دادرسی در مراجع تجدیدنظر شد. بر همین اساس، استجازه‌ای از رهبر معظم انقلاب گرفته شد تا در مواردی که دادگاه به حضور طرفین نیازی نمی‌بیند، به صورت غیرحضوری رسیدگی را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به آنچه گفته شد، روند طی شده در ارتباط با پرونده متهمان هفت‌تپه کاملا قانونی است.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا در ارتباط با اغتشاشات اخیر پرونده‌ای به دادگاه انقلاب ارسال شده است یا خیر بیان کرد: در مواردی که عنوان اتهامی اقدام علیه امنیت ملی باشد، پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود اما فعلا پرونده‌ای ارسال نشده است.

بر اساس آنچه وکلای متهمان پرونده هفت‌تپه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند، دادگاه بدوی، متهمان این پرونده را به تحمل ۷ سال حبس محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال حبس تقلیل یافت.

کد خبر 470607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha