کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با فعالیت سامانه بارشی در این استان احتمال وقوع روان آب و آب‌گرفتگی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری وجود دارد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاطمه زارعی دوشنبه ۲۵ آذر با اشاره به صدور اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی افزود: بانفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش تندباد، رگبار باران و رعدوبرق نیز در اغلب نقاط خراسان جنوبی قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: همچنین با ورود و تقویت این سامانه بارشی در ارتفاعات تشکیل مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: اوج فعالیت سامانه بارشی از صبح فردا (سه‌شنبه) تا ظهر چهارشنبه پبس بینی می‌شود که سبب وقوع روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر خواهد شد.

او تصریح کرد: اغلب شهرستان‌ها به‌ویژه مناطق جنوب، بخش‌هایی از مرکز و شمال استان تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

وی لغزندگی سطح جاده‌ها به‌ویژه در شروع بارش، روان آب و آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد، احتمال اصابت صاعقه و کاهش محسوس دمای کمینه صبح پنجشنبه و جمعه را از اثرات این سامانه بارشی ذکر کرد.

زارعی گفت: از روز چهارشنبه تا پنجشنبه این هفته علاوه بر کاهش محسوس دما بارش برف نیز در مناطق مستعد و ارتفاعات قابل پیش‌بینی است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان بین ۲ و ۱۵ درجه سلسیوس متغیر بود، در این مدت سربیشه با دمای منفی چهار و دهسلم نهبندان با ۲۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلو، عدم اطراق و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جمع‌آوری باقیمانده محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های سرپوشیده از توصیه‌هایی است که در اخطاریه جوی شماره ۱۰ اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی آمده است.

سامانه بارشی از امروز (دوشنبه) در برخی استان‌ها ازجمله جنوب کشور فعال شد و پیش‌بینی می‌شود تا روز پنجشنبه اغلب استان‌ها را فراگیرد.  
 

کد خبر 470585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha