وزیر ارتباطات در شرایطی نام «سجاد» را برای پهپاد پست هوایی پیشنهاد داده که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید شگفتانه او هنوز مجوز پرواز ندارد.

پهپاد پست هوايي

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز پس از رونمایی از سورپرایز محمدجواد آذری‌جهرمی که واکنش‌های گسترده و عمدتا منفی کاربران را در فضای مجازی و بین مردم عادی در پی داشت، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در توییتر از کاربران خواست برای پهپاد پست هوایی یک نام پیشنهاد بدهند.

هزاران پیشنهاد برای این شگفتانه در صفحه وزیر ثبت شد که یکی بیش از همه لایک و فیو خورد. کاربری به نام سجاد در یک پست کوتاه نام «پپه» را پیشنهاد داد که کوتاه‌شده عبارت پهپاد پست هوایی است. او در ادامه توییت خود خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: «نامردی اگه انتخاب شد نزاری رو پهپاد!» این پست و نام پیشنهادی هفت هزار لایک خورد و به نظر می‌رسید گزینه پیشنهادی نهایی باشد.

آذری‌جهرمی صبح امروز به وعده خود عمل کرد و در توییتر نوشت: «بیشترین لایک. البته «پپه» چندان مودبانه نیست و روش خوبی هم برای نام‌گذاری محصول جوانان هموطنمون نیست اما به احترام این دوست عزیز و عزیزانی که لایک کردند، اسم پهپاد #پست_پلاس رو «سجاد» (نام دوست پیشنهادکننده) می‌گذاریم. خوبه؟» این پست هم بهانه دست کاربران توییتر داد تا هم با نام برگزیده شوخی کنند هم دوباره نام پیشنهاد بدهند. گروهی هم نام «جواد» به معنی بخشنده را پیشنهاد داده‌اند.

از سوی دیگر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد سورپرایز وزیر ارتباطات هنوز پروانه فعالیت نگرفته است. علی عابدزاده به خبرگزاری مهر گفت: «شرکت پست تاکنون برای راه‌اندازی سیستم پست پهپادی درخواست مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نکرده است. سازمان هواپیمایی وظیفه نظارت و ساماندهی پهپادها را بر عهده دارد که در همین راستا سامانه‌ای در این سازمان راه‌اندازی شده و متقاضیان باید با مراجعه به این سامانه، درخواست دریافت مجوز بدهند.»

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: «هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند درخواست خود را در آن ثبت کند و فعالیت پهپادی داشته باشد.» عابدزاده در پاسخ به اینکه آیا شرکت پست برای فعالیت پست پهپادی در این سیستم درخواست داده، گفت: «با توجه به اینکه سامانه صدور مجوز فعالیت پهپادی به تازگی راه‌اندازی شده، تاکنون درخواستی از سوی شرکت پست برای اخذ مجوز «پست پهپادی» نداشته‌ایم.»

کد خبر 470515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha