استاندار تهران در حالی از صدور شناسنامه سلامت برای شهروندان تهرانی خبر داده که ساکنان پایتخت این روزها با انواع مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که برای سلامت آنها خطرآفرین است؛ از آلودگی هوا گرفته تا بوی نامطبوع شهر و ترافیک و آلودگی صوتی.

تهران

به گزارش همشهری آنلاین، قرار است در قالب اجرای طرحی در استان تهران فشارخون، قندخون، وزن و سایر مؤلفه‌های مرتبط با سلامتی شهروندان بررسی و برای آنها شناسنامه سلامت صادر ‌شود. این خبری بود که استاندار تهران دیروز در جلسه نظام پرستاری استان عنوان کرد و گفت: در این طرح افراد به‌صورت دوره‌ای چکاپ و از وضعیت سلامت خود آگاه می‌شوند.

انوشیروان محسنی‌بندپی افزود: در طرح شناسنامه سلامت از ایجاد و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود و هزینه‌های نظام سلامت کاهش می‌یابد. او گفت: صحبت‌های اولیه درباره استقرار جایگاه‌های سلامت‌محور و اعزام تیم درمانی برای مراقبت از بیماران نیز انجام شده و به‌زودی اجرا می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت علمی و تخصصی پرستاران در حوزه نظام سلامت به خوبی استفاده کنیم و حالا این نشست با توجه به نقش سازمان نظام پرستاری در برنامه‌های سلامت‌محور و ارتقاء سلامت در استان تشکیل شده است.

محسنی بندپی گفت: نظام پرستاری از مسیر اصلی خود فاصله گرفته است. در حالی که می‌توان از توان پرستاران فارغ‌التحصیلان در این رشته‌ها برای پاسخگویی به مطالبات مردم استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید اقداماتی را که پرستاران از عهده آن بر می‌آیند، به خود آنها واگذار کرد و با فرستادن بیماران نزد پزشکان برای مردم خرج‌تراشی نکنیم.

استاندار افزود: جامعه پرستاری از ظرفیت علمی، تخصصی و حرفه ای برخوردار است و توان علمی آنها به درجه‌ای رسیده که بسیاری از کشورها اروپایی متقاضی هستند تا پرستاران ما در بیمارستان‌های آنها کار کنند.

کد خبر 470474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha