ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات وضعیت جاماندگان از یارانه حمایت معیشتی را اعلام کرد.

دستمزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای نهم اعلام کرد:  نظر به اتمام مهلت زمانی ثبت درخواست رسیدگی به افرادی که در لیست مشمولان بسته حمایت معیشتی قرار نگرفته بودند، به اطلاع می‌رساند وضعیت درخواست‌های ثبت‌شده در کد دستوری #۶۳۶۹* و سامانه hemayat.mcls.gov.ir به‌شرح زیر است:

  • تعداد درخواست‌های ثبت‌شده در کد دستوری #۶۳۶۹*

طی روزهای سوم تا ۲۰ آذر ماه (مهلت اعلام‌شده برای ثبت درخواست سبد حمایت معیشتی) در مجموع ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ درخواست در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت شد.

تعداد درخواست‌های ثبت‌شده توسط سرپرستان خانوارهایی که بسته حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۱۵ درخواست (۱۷/۶ درصد از کل درخواست‌ها) است؛ این تعداد به‌احتمال زیاد به‌دلیل ارسال نشدن پیامک از طریق بانک‌ها یا سایر دلایل، از دریافت بسته حمایت معیشتی اطلاع نداشته‌اند، از این رو به‌رغم واریز مبلغ بسته‌، مجدداً کد دستوری را شماره‌گیری کرده‌اند.

برای ۷۱/۸ درصد (یعنی ۴ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۴۷۲) از سرپرستان خانواری که در لیست مشمولان بسته حمایت معیشتی نبودند کد رهگیری ارسال شده است.

همچنین ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ نفر(۶/۱۰ درصد) از سرپرستان خانوار در لیست یارانه‌بگیران نقدی نبوده و می‌توانند در بازه زمانی که متعاقباً اعلام خواهد شد، اطلاعات خانوار خود را برای دریافت بسته حمایت معیشتی ثبت نمایند.

  • وضعیت درخواست‌های ثبت‌شده در سامانه hemayat.mcls.gov.ir

طبق اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته طی هفته‌های اخیر، پس از شماره‌گیری کد دستوری #۶۳۶۹*، شهروندان می‌بایست برای تکمیل فرایند ثبت درخواست خود وارد سامانه hemayat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را تکمیل می‌کردند، بر همین اساس، تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه، ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ متقاضی پس از پذیرش شرایط مطرح‌شده و تأیید اجازه دسترسی به اطلاعات مالی، اقدام به ثبت قطعی درخواست کرده‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۴۸۶ نفر با کد رهگیری و ۳۶۹ هزار و ۴۵ نفر با شماره حساب ثبت درخواست کرده‌اند.

متقاضیانی که در ساعات پایانی روز چهارشنبه مورخ ۲۰ آذر ماه اقدام به ثبت شماره ملی خود در کد دستوری #۶۳۶۹* نموده و موفق به ثبت درخواست در سامانه hemayat.mcls.gov.ir نشده‌اند، طی اطلاع‌رسانی آتی از طریق پیامک، می‌توانند به سامانه مذکور مراجعه و درخواست رسیدگی خود را ثبت کنند.

کد خبر 470431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha