رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان حداقل‌بگیر تامین اجتماعی به خاطر دریافت نکردن بسته حمایت معیشتی دولت اعتراض دارند و تعدادی از آنها با مراجعه به دفاتر کانون، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی دهقان‌ کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با حضور ۲۲۰ نفر از بازنشستگان برگزار شد. در آن جلسه ۸۵ درصد آنها که همگی حداقل‌بگیر بودند، اعلام کردند که بسته حمایت معیشتی دولت را دریافت نکردند.

وی تاکید کرد: بر اساس صحبت‌هایی که با بازنشستگان انجام داده‌ایم و مراجعات روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر به دفاتر کانون بازنشستگی، این افراد نسبت به عدم دریافت بسته حمایتی اعتراض داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

دهقان کیا تاکید کرد: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر و ۱۰ درصد نیز کمتر از حداقل حقوق مصوب ماهیانه مستمری دریافت می‌کند نسبت به تخصیص بسته حمایت معیشتی اقدام و اسامی دریافت‌کنندگان را اعلام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی در خصوص مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری گفت: متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، بازنشستگان کشوری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بازنشستگان لشکری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بر این اساس مشاهده می‌شود که بازنشستگان تامین اجتماعی از همه گروه‌های دیگر حقوق کمتری دریافت می‌کنند. این در حالی است که درصد زیادی از آنان بسته حمایت معیشتی دولت را دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: بر اساس اعلام مسئولان افزایش قیمت بنزین باعث تورم ۵ درصدی خواهد بود و این ۵ درصد در صورتی که درست باشد ماهانه ۱۱۰ هزار تومان از حقوق بازنشستگان را می‌گیرد و قدرت خرید آنها را پایین می‌آورد.

دهقان کیا اظهار کرد: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر زندگی بازنشستگان بیش از سایر اقشار جامعه مشاهده می‌شود. به همین دلیل امیدوارم مسئولان راهکارهایی برای جبران این مساله در نظر بگیرند.

کد خبر 470807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    4 0
    یارانه معیشتی به کلیه نظامی های شاغل و بازنشسته تعلق گرفت درصورتیکه بعضی از آنها دریافتی بیش از ۴میلیون تومان دارند بازنشستگان کشوری کمترین حقوق دریافتی را دارند اما یارانه معیشتی شامل حال آنها نشده است!!
  • هادیان IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    والا من با 32 سال سابقه خداشاهد میگرم 1730000تومان حقوق میگرم که این ماه 50 هزار تومان هم ازش کم شده شاید به خاطر خسارت های آبان ماه بوده نمیدونم هیچ گونه بسته به من تعلق نگرفته سال 94 هم بازنشته شدم تاکید میکنم با32 سال سابقه
  • قاسم شیرزاد ینگی اباد IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    اقایان مسعولان ودست اندرکاران واقعآ اگر بخواهید با این فرم که میفر مایید ۱۱۰ هزار تومان تآثیر در زندگی حقوقبگیران تآثیر میگذارد خنده دار وجای سوآل است با چه ضریبی حساب کتاب میکنید شماها اثلآ خبر داری چه خبره بله یک میلیون ودویست بله درسته اشتباه نکنید این حرفها را میزنید که مسعولان رده بالا روی حرف شما حساب میکنند پس درست گزارش بدهید
  • حسام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    طرح حمایت معیشتی انقدر گفتیم خسته شدیم نمیخواییم مگه چقدر هست ما سه نفر هستیم ای خدا به کی بگم قلبم مشکل داره آرزوی مرگ دارم فقط انشاالله انشاالله