بیش از نیمی افراد در سنین بالا به طور مرتب از یبوست رنج می‌برند.

fibers

علل گوناگونی از کمبود فیبرهای خوراکی در رژیم غذایی‌ تا نادیده گرفتن میل به دفع ممکن است یبوست را در این افراد ایجاد کند. گرچه مصرف داروهای مسهل راه سریعی برای خلاص شدن از یبوست است، درمان‌های دیگری هم برای یبوست وجود دارد.

این تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند به درمان یبوست شما کمک کند:

- با نوشیدن چهار تا شش لیوان آب در روز مایعات کافی به بدنتان برسانید. مصرف قهوه و نوشابه‌های گازدار کولا را محدود کنید.

- مقدار زیادی فیبر خوراکی از طریق مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها مصرف کنید. دست کم ۲۵ گرم فیبر خوراکی در روز باید مصرف کنید، با خوردن ۵ سیب بزرگ با پوست یا ۵.۵ پرتقال بزرگ، ۱۵ دانه خرما یا ۸ موز با اندازه متوسط  می‌توانید ۲۵ گرم فیبر روزانه‌تان را مصرف کنید.

- برنامه روزانه برای توالت داشته باشید. زمان ایدئال برای دفع پس از خوردن وعده غذایی است.

- در توالت زور نزنید. از مکمل ملین برای آسان‌تر کردن دفع مدفوع استفاده کنید.

کد خبر 470085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

دیدگاه خوانندگان