مشاور شهردار تهران از تصویب ماده ۱۰ لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کمیسیون مشترک مجلس خبر داد و گفت: با تصویب برابری سهم شهرداری‌ها و دولت از مالیات بر ارزش افزوده، درآمد پایدار شهرداری‌های کشور سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

مناف هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، سید مناف هاشمی در خصوص بررسی ماده ۱۰ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی، گفت: در این ماده برابری سهم شهرداری‌ها و دولت در قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده است. به دلیل اختلاف تفسیری که صورت گرفته بود و با توجه به اینکه به دو سوم رأی نیاز داشت، به کمیسیون مشترک ارجاع شد.

وی افزود: هفته گذشته این لایحه در کمیسیون مشترک بررسی و سهم پایه مساوی ۵۰ درصد نهایی شد. طبق این بند سالانه سهم شهرداری‌ها ۲۵ صدم درصد افزایش پیدا می‌کند و تا ۴ سال سهم دولت و شهرداری‌ها مساوی خواهدشد.  

مشاور شهردار تهران عنوان کرد: با تصویب این ماده سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان به درآمد پایدار شهرداری‌ها اضافه می‌شود و به طور حتم کاهش شهرفروشی را به دنبال خواهد داشت.

هاشمی در پایان تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداران کشور و دولت حمایت‌های لازم را از این لایحه داشته باشند تا پس از سال‌ها شاهد کاهش شهرفروشی باشیم.

کد خبر 469998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha